شناسهٔ خبر: 83641 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رستمیان: بودجه‌های جاری باید با نظام هماهنگ پرداخت دیده شود

رستمیان43 رستمیان: بودجه‌های جاری باید با نظام هماهنگ پرداخت دیده شود

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، عبدالرحمان رستمیان که در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۴ در جلسه علنی امروز مجلس صحبت می‌کرد ضمن تاکید بر گشایش دروازه‌های صادرات با برنامه ریزی، به دهه پیشرفت و عدالت نیز اشاره کرد و گفت: پیشرفت داشته‌ایم اما متوازن نبوده است. البته عدالت هم آنگونه که باید صورت نگرفته شاید یکی از دلایل آن تخصیص بودجه بوده است.

وی با تاکید بر این که باید برای انجام پروژه ها و کارها طرح جامعی تعریف شود گفت: متاسفانه پروژه‌ها تعریف جامعیت ندارد و بر اساس شاخص‌ها و متغیرهای مناسب انجام نمی‌شود. این در حالی است که یکی از قوانین ما این است که در ماه شهریور طبق قانون دولت گزارش عملکردی را ارائه کند که متاسفانه صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس مالیات و عوارض کالاهای آسیب رسان را یکی از پیشنهادات در بودجه به منظور کسب درآمد عنوان کرد و گفت: از وزارت صنعت و معدن و تجارت گلایه دارم که چرا در کمیسیون تلفیق با این مساله مخالفت کردند. در حالی که عوارض مالیات در کالاهای آسیب رسان مانند توتون می‌توانست درآمدی را کسب کند.

رستمیان با بیان این که باید تلاش کنیم واردات را کاهش دهیم گفت: متاسفانه بعضی از وزارت‌خانه‌ها شرکت‌ ایجاد کرده و واردات صورت می‌گیرد در حالی که ما باید به لوازم ورزشی خارجی، لوازم‌التحریر خارجی و ... مالیات اعمال کنیم که درآمد حاصل از آن در وزارت‌خانه‌ی مربوطه جهت توسعه کارها مورد استفاده قرار گیرد. حتی پیشنهاد یک و نیم برابری ارزش افزوده برای واردات خارجی نتوانست رای لازم را در کمیسیون تلفیق کسب کند.

رستمیان با اشاره به این که گاهی اوقات درآمدها واقعی نیست و آنچه تخصیص داده می‌شود باعث طولانی شدن پروژه‌ها است گفت: باید تلاش کنیم بودجه‌های جاری با نظام هماهنگی پرداخت دیده شود و اگر تورمی صورت می‌گیرد با یک میزان و مقیاس باشد و شاخص‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند.

نظر شما