شناسهٔ خبر: 83475 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رهبر انقلاب با درایت نقشه ۱+۵ برای چند مرحله‌ کردن توافق را خنثی کردند

اقامحمدی43 عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: توافق در چند مرحله از اصلی‌ترین نقشه‌های طرف مذاکره‌کننده با ایران بود که با درایت رهبر انقلاب از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

به گزارش نماینده، ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسینم، درخصوص بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون توافق خوب و معیارهای آن که حافظ منافع ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای است، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با همافران نکاتی را اشاره کردند برای اینکه همه دنیا بداند ایران چه مذاکره‌ای را مذاکره و چه توافقی را توافق خوب می‌داند. ایران با نهایت شفافیت و درستی پای میز مذاکره است و امروز نوبت کشورهای غربی است که به حرف‌های خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دقیقه‌ای دست از کینه‌توزی و دشمنی خود با انقلاب اسلامی برنداشته و اگر امروز حاضر شده پای میز مذاکره بنشیند تنها با مقاومت ملت ایران است که شجاعانه نشان دادند چه می‌خواهند و در پی چه چیزی هستند، اما متاسفانه دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب به نحوی برخورد می‌کنند که گویی ایران چیزی فراتر از حقوق خود می‌خواهد. سخنان صریح رهبر انقلاب نشان از آن دارد که خط مشی انقلاب و ملت ایران مشخص و روشن است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس درباره بر ملا شدن نقشه طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای، گفت: اگر روند مذاکرات هسته‌ای را از ابتدا دنبال کنیم، خواهیم دید که غرب تنها در پی تلف کردن وقت بوده و هر زمان که ایران جدی‌تر و روشن‌تر از قبل مواضع خود را مطرح کرده، آنها با تلف کردن زمان کار را فرسایشی کرده‌اند. رهبرانقلاب نیز این بار دست بر نقطه‌ای گذاشتند که مشخص است تنها با هدف تلف کردن زمان و ضایع شدن حقوق مسلم مردم ایران، دشمن قصد ورود به آن را دارد. توافق در چند مرحله از اصلی‌ترین نقشه‌های طرف مذاکره‌کننده با ایران بود که با درایت رهبر معظم انقلاب از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

آقامحمدی با تاکید بر حقانیت ایران و حمایت از تیم مذاکره‌کننده، تاکید کرد: مواضع همه ما، مواضع مقام معظم رهبری است و ایشان با حمایت های خود از تیم مذاکره‌کننده هم سبب دلگرمی آنها شدند و هم اینکه در جامعه شاهد یکپارچگی و اتحاد مثال زدنی هستیم و امیداوریم که سرانجام مذاکرات، توافقی حاصل شود که تمامی حق و حقوق ملت ایران حفظ شود.

نظر شما