شناسهٔ خبر: 83467 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اعضای هیئت‌رئیسه تفحص از سهام عدالت مشخص می‌شود

سهام عدالت 43 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تعیین هیئت‌رئیسه تفحص از سهام عدالت در این هفته آینده خبر داد.

به گزارش نماینده، سعید زمانیان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باتسنیم از تشکیل هیئت تحقیق و تفحص از سهام عدالت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طرح تحقیق و تفحص از سهام عدالت هفته گذشته در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، بنابراین مقرر شد که هیئت بررسی آن با حضور نمایندگان تفحص‌کننده تشکیل شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی تفحص‌کنندگان از سهام عدالت شفاف‌سازی در نحوه اجرای آن است، افزود: در بررسی‌هایی که انجام شده، مشخص شده است که نواقصی در اجرای سهام عدالت وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به برخی نواقص در اجرای سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: تفحص‌کنندگان از سهام عدالت معتقدند که هنوز چارچوب‌های اجرای سهام عدالت و نیز مبنای پرداخت سود به سهام‌داران مشخص نیست و از طرفی نیز هنوز مشخص نیست که چه میزان از بدهی‌های دولت باید بابت خرید سهام شرکت‌ها باقی مانده و چه کسانی بحث سهام عدالت را در سطح کلان پیگیری می‌کنند، که می‌بایست در تفحص از آن این موارد مشخص شود.

زمانیان با بیان اینکه هیئت‌رئیسه تفحص از سهام عدالت هفته آینده مشخص می‌شود، خاطر نشان کرد: گزارش نهایی آن پس از بررسی‌های کارشناسی تا نیمه اول سال آینده آماده می‌شود.

نظر شما