شناسهٔ خبر: 83260 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تصمیم‌گیری در مورد برداشت جدید دولت از بانک مرکزی در کمیسیون بودجه مجلس

یوسفیان ملا43 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این کمیسیون هفته آینده درباره سرانجام پرونده برداشت جدید دولت از بانک مرکزی تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش نماینده، عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با تسنیم،  در ارتباط با گزارش نمایندگان دولت به کمیسیون بودجه در خصوص درآمدهای نفتی کشور در دولت یازدهم، اظهار داشت: گزارش‌های مختلفی هر سه ماه یا شش ماه یکبار به کمیسیون بودجه در این خصوص ارائه می شود.

وی با بیان اینکه میزان درآمدهای نفتی در دوره های مختلف متفاوت است، افزود: دولت و بانک مرکزی هیچ وقت درآمدهای نفتی را بطور قطعی اعلام نمی کنند چراکه ممکن است در آینده این درآمدها دستخوش تغییراتی شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص سرنوشت پرونده برداشت جدید دولت از بانک مرکزی، گفت: هنوز هیچ بررسی رسمی در این باره در کمیسیون بودجه انجام نشده و تنها گزارشی در همین ارتباط قرائت شده است.

یوسفیان ملا در پاسخ به اینکه آیا تیمی در کمیسیون بودجه برای رسیدگی به پرونده برداشت دولت از بانک مرکزی تشکیل شده است؟ تصریح کرد: هنوز تیمی برای این موضوع تشکیل نشده است البته در مورد قبل دیوان محاسبات رسماً موضوع را بررسی کرد علاوه بر آنهم گزارشی در کمیسیون بودجه تهیه شد.

وی ادامه داد: اما در مورد برداشت جدید دولت از بانک مرکزی هنوز گزارشی از سوی کمیسیون بودجه آماده نشده است و از همین رو قصد داریم در جلسه هفته آینده این کمیسیون درباره سرانجام این پرونده تصمیم گیری کنیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط افزود: برخی مواقع دولت ها چاره ‌ای جز برداشت از بانک مرکزی ندارند اما این کار را در قالب استقراض انجام می دهند و برای این مورد باید بررسی های کارشناسی انجام شود که چرا و چگونه چنین برداشتی انجام شده است.

نظر شما