شناسهٔ خبر: 83073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

درگیری‌ها در تونس؛ یک جوان تونسی به ضرب گلوله کشته شد

اعتراضات تونس موجب درگیری بین تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی شد که یک کشته در پی داشت.

به گزارش نماینده به نقل از فارس در پی درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی در منطقه الذهبیه در جنوب شرق این کشور، یک جوان تونسی به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری «الصابح نیوز» بار دیگر درگیری‌‌ و اعتراضات در شهر مرزی الذهبیة بالا گرفته است. در درگیری‌های ظهر امروز، آمبولانس‌ها ۱۵ زخمی را به بیمارستان منتقل کردند.

سه تن از آن‌ها با شلیک گلوله ساچمه‌ای از ناحیه دست و کمر به شدت زخمی شده و ۱۵ تن دیگر نیز دچار خفگی به دلیل شلیک گاز اشک آور شده بودند.

روز گذشته (شنبه) نیز برخی از معترضین، یک مرکز پلیس را در الذهبیه‌ آتش زده بودند.

بیشتر مردم این شهر از راه قاچاق کالا و مخصوصا بنزین امورات خود را می‌گذرانند و شغل خاصی ندارند و درگیری‌ها نیز به خاطر همین موضوع رخ داد.

بنا به گفته یک منبع امنیتی، درگیری‌ها پس از آن رخ داد که پلیس شهر الذهبیة، اقدام به بازداشت، عده‌ای از قاچاقچیان  بنزین در مرز با لیبی کرد و این افراد پس از آزادی سعی داشتند پلیس را برای ادامه قاچاق، راضی کنند که نیروهای پلیس نیز نمی‌پذیرند که در این اثنا، اعتراض کنندگان اقدام به آتش زدن لاستیک و سپس اقدام به آتش زدن مرکز پلیس کردند.

به گزارش پایگاه خبری الاهرام، معترض کنندگان همچنین در اعتراض به عدم وجود شغل و بیکاری، تحصن کرده‌ و خواستار باز شدن مرز با لیبی هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما