شناسهٔ خبر: 82993 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سرمقاله رسالت:

خون دلها خورده ايم...

انقلاب اسلامی 43

نماینده/سید باقر پیشنمازی: استقلال كيميايي است كه بدون مجاهدت و طي كردن مسيرهاي پرخطر به دست نمي‌آيد. هر گوهر گرانبهايي اين‌گونه است و آنهايي كه اهل عزم وتلاش و پايداري هستند ممكن است به آن دسترسي پيدا كنند. لذت عزت جز با تسليم در برابر خداي متعال حاصل نمي‌شود و بالندگي آزادگي جز با استقلال به دست نمي‌آيد. خداوند اسارت و ذلت بندگان مومن خود را در برابر كافران نمي‌پسندد (1) و هرگز آن را روا نمي‌دارد و از اين جهت يكي از بندگان شايسته خود را برانگيخت تا مردم تحت ستم طاغوت و به ستوه آمده از تحقير شيطان بزرگ را براي رسيدن به استقلال و آزادي راهبري كند و انقلاب اسلامي به نام او آغاز گردد.

خداوند سرنوشت هيچ ملتي را تغيير نمي‌دهد تا اينكه تغيير را از درون خود آغاز كنند. تا انقلاب و تحول در درون صورت نگيرد انقلاب بيرون پايا و پويا نمي‌گردد. (2)

شايستگي براي تحصيل استقلال با ايمان به خدا و جهاد درمسير كفر به طاغوت و مبارزه با سلطه‌گران و غارتگران ثروت‌‌هاي مادي و معنوي ملت‌ها و مقاومت در برابر مشكلات و مصائبي كه به وجود مي‌آورند، به دست مي‌آيد. خداوند نيز گنج سرنوشت را جز به كساني كه در گذر از معبرهاي پرخطر و گرداب حوادث سخت، اعتلا مي يابند، ارزاني نمي‌دارد. (3)

ملت بزرگ ايران باتلاش ومجاهدت وصبروبردباري دربرابرسختيهاوناملايمات وستم پادشاهان واربابان خارجي آنها وتقديم شهيدان، درراه رسيدن به آرمانهاي خود وتحقق شعاراستقلال آزادي جمهوري اسلامي، مبارزه کردندوخداوندنيزبه وعده خودعمل کردورحمت ونصرت خودراارزاني داشت.

اكنون انقلاب اسلامي به عنوان نمادي از تجربه موفق استقلال، پيام خود را به ملت‌هاي در بند قدرت هاي بزرگ رسانده است. بيداري و هوشياري كشورهاي منطقه را درنورديده و ديگر از هيمنه و جبروت قدرت‌هاي بزرگ و سكوت و تسليم ملت‌ها خبري نيست.

مكاتب مادي و زميني يكي پس از ديگري رنگ باخته‌اند. از تابلوهاي زيبايي كه براي زندگي آرام و رويايي انسان‌ها با شعارهايي مثل دموكراسي، ليبراليسم، پلوراليسم، جهاني شدن، حقوق بشر و ... ترسيم كرده بودند، چيزي جز واقعيتي وارونه در عمل، ديده نشده است.

غربي‌ها با دريغ داشتن پيشرفت‌هاي مادي و فرهنگ كار و سختكوشي، از تمدن خود براي ملت‌‌ها تنها فساد اخلاقي، هرزگي، اضطراب، افسردگي، گسست خانواده، شكاف اجتماعي به ارمغان آورده‌اند. در هر سرزميني كه سلطه يافته‌اند چه با لشكريان اصلي و چه "اجاره‌اي" مثل داعش و النصره و ...، ناامني و بحران و ترور و كودك‌كشي و وحشت و آوارگي و كوچ اجباري و تاراج ثروت‌ها و انهدام مزارع و مسكن و ماواي مردم را به ميراث گذاشته‌اند.

نظام ليبرال دموكراسي غرب، باحمايت از حكومت‌‌هاي ديكتاتور و برآمده از كودتاهاي نظامي و ناديده گرفتن مردم و انتخابات و راي و به كارگيري نيرنگ و فريب براي انحراف افكار عمومي از حقيقت، باورهاي واقعي خودرا به نمايش گذاشت. رسانه‌هاي آنان عمليات رواني براي تاثيرگذاري بر نحوه نگرش و رفتارها را برگزيدند. اگر در گذشته تلاش مي‌كردند كه مانع ديدن و شنيدن و خواندن حقايق شوند، در رويكرد جديد از فهميدن حقايق، جلوگيري مي‌كنند و لذا اخباري كه رسانه‌هاي آنان عرضه مي‌كنند ضرورتا همان چيزي نيست كه اتفاق افتاده است بلكه رويکردي است كه منبع خبر، آن را مهندسي كرده است.

با بهره‌گيري از قدرت نرم و جنگ رسانه‌اي، دولت‌هاي برآمده از انتخابات و راي مردم را كه با منافع غرب همسو نيستند تهديد مي‌كنند و اگر تسليم و همراه نشوند با اختلاف‌افكني و فتنه‌انگيزي، از طريق افراد قدرت‌طلب يا خواص اهل معامله و احزاب و روزنامه‌ها و سايت‌هاي آنان و قلم به مزدهاودامن زدن به كشمكش‌‌هاي سياسي و جنگ داخلي وتحريم در معرض براندازي قرار مي‌دهند مانند آنچه كه در سال‌هاي اخير در مصر و عراق و تونس و سوريه شاهد بوديم.

در مورد انقلاب اسلامي نيز كه معلم استقلال در اين منطقه از جهان شده است از سال‌هاي گذشته تاكنون رفتار مشابهي صورت گرفته است. از بزرگ‌نمايي نقاط ضعف تا استخدام برخي خواص و عضوگيري براي بحران‌سازي و بيش از 17000 ترور ناجوانمردانه و تحميل 8 سال جنگ و هزاران شهيد و محاصره اقتصادي و تحريم و فشار براي تحميل عقبگرد علمي و فني در زمينه انرژي هسته‌اي وعقب نشيني ازاستقلال و...

علي‌رغم عبرت‌آميز بودن تاريخ انقلاب اسلامي و فرازونشيبها و هزينه بزرگي كه براي استقلال پرداختيم و سال‌ها صبر و مجاهدت و پايداري ملت، هنوز احزاب و جريان‌ها و روزنامه‌ها و قلم‌ها و روشنفكرنماهايي هستند كه ايراني وابسته، اسير، تسليم، ذليل و تحت سلطه اقتصادي و فرهنگي و سياسي غرب را ترجيح مي‌دهند و براي بسترسازي لازم، برخي مناصب را نيز تصرف مي‌كنند. در تريبون‌هاي انتخابات وعده‌هايي اميدبخش و عزت‌آفرين مي‌دهند اما در عمل بيش از آنكه پاسدار استقلال و آزادگي اين ملت باشند براي برقراري پل‌هاي ارتباط و تسليم با قدرت‌هايي كه همواره در آشكار و پنهان بدخواه انقلاب بوده‌اند، تلاش مي‌كنند. پرخاش آنان به هموطنان ولبخندشان براي بيگانگان است.

اكنون دهه مبارك فجر فرصتي است براي بازخواني حقايقي كه زمينه‌ساز رحمت‌ الهي در پيروزي اين انقلاب گرديد. ملتي بزرگ براي دستيابي به استقلال و آزادگي به رهبري انساني آسماني قيام كرد، باتحمل وبردباري در سختي‌هاودشواري‌ها، شهيدان بسياري را تقديم كرد و شايستگي خود را براي اين رحمت و نعمت بزرگ به نمايش گذاشت و خداوند نيز به وعده خود عمل كرد (4) و 22 بهمن‌ماه اين‌گونه روز تجلي اراده خداوند گرديد و «يوم‌الله» نام گرفت.

اكنون ملت ايران در شرايط تلاش براي پيروزي بزرگ‌تر هستند. مردمي كه مشمول رحمت رحمانيه خداوند گشته‌اند اكنون در معرض آزمون خطير براي بهره‌مندي از «رحمت رحيميه» الهي قرار گرفته‌اند. اين مرحله نيز بدون عبور از شرايط دشوار و پايداري در برابر فشارها و هوشياري در برابر فتنه‌ها و كسب شايستگي‌هاي لازم به دست نمي‌آيد.

نابرده رنج گنج ميسر نمي‌شود...

پي‌نوشت‌‌ها:

1- لن يجعل الله للكافرين علي‌المومنين سبيلا- سوره نساء آيه 141

2- ان‌الله لايغير مابقوم حتي يغيروا ما بانفسهم-سوره رعد آيه 11

3- ام حسبتم ان تدخلوا الجنه و لما يأتكم مثل الذين خلوا من قبلكم مستهم البأساء و الضراء و زلزلوا حتي يقول الرسول و الذين آمنوا معه متي نصرالله الا ان نصرالله قريب...- سوره بقره آيه 214

4- انه من يتق و يصبر فان‌الله لايضيع اجرالمحسنين- سوره يوسف آيه 90

نظر شما