شناسهٔ خبر: 82969 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دوران سلطه‌گری سران استکبار به پایان رسیده است

زاکانی43 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به برکت انقلاب اسلامی و حضور مردم و همچنین با رهنمود‌های مقام معظم رهبری دیگر از قدرت سران استکبار در جهان خبری نیست و دوران آن‌ها برای سلطه‌گری به پایان رسیده است.

به گزارش نماینده به نقل ازتسنیم، علیرضا زاکانی شامگاه جمعه در مسجد امام خمینی(ره) قزوین اظهار داشت: ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و بدون شک این انقلاب یکی از بزرگترین انقلاب‌های چند سده اخیر در جهان است و به تعبیری دیگر بزرگترین انقلابی است که رخ داده و دیگر انقلاب‌ها با آن قابل مقایسه نیستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌ اسلامی ایران، انقلابی جهانی است، بیان کرد: انقلابی که در کشور ایران به ثمر رسید، حاوی پیامی جهانی است و با وجود ظلمت‌هایی که در دنیای امروز وجود دارد، توسط ارزش‌های مقدس که برگرفته از اسلام ناب بوده، به وجود آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود امام خمینی‌(ره) که با تکیه بر اسلام ناب محمدی و فرایض اهل بیت(ع) و از همه مهمتر با حضور پرشور مردم بنیان‌گذاری شد.

زاکانی با بیان اینکه در زمان پهلوی زمام قدرت به دست آمریکایی‌ها بود، بیان کرد: در زمان حکومت ستم‌شاهی بسیاری از فعالیت‌هایی که در سطح کشور انجام می‌شد، به دستور آمریکا صورت می‌گرفت و شاه پهلوی در برابر رئیس جمهور آمریکا هیچگونه قدرت و اختیاری نداشت.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ مردم موفق شدند که استقلال، آزادی و اختیار خود را به دست آورند و همچنین صاحب جمهوری اسلامی به عنوان یک لطف و برکت الهی بزرگ شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اثرات و تغییراتی که انقلاب اسلامی در جهان به وجود آورد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در درجه اول ارزش، ظرفیت و مأموریت اسلام را در هدایت جامعه بشری شفاف‌سازی کرد و همچنین تلاش کشورهای غربی را که سعی می‌کردند دین را به هر فرد محدود کنند و برای آن در جامعه ارزش قائل نباشند، باطل کند و اهمیت دین و معنویت را به جهانیان معرفی کرد و از طرفی دیگر به آن‌ها یادآور شد که اگر اراده مردم برای به دست آوردن چیزی اختصاص پیدا کند، آن امر به طور قطع انجام می‌شود.

زاکانی با اشاره به جایگاه ممتاز کشور ایران در دنیای امروز خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران ریشه‌های استبداد داخلی را خشکانید و به دنبال آن نیز نظام سلطه را به چالش کشید.

وی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و حضور مردم و همچنین با رهنمود‌های مقام معظم رهبری دیگر از قدرت سران استکبار در جهان خبری نیست و دوران آن‌ها برای سلطه‌گری به پایان رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اقداماتی که کشور آمریکا برای تحت نفوذ درآوردن کشورهای اسلامی انجام داد، بیان کرد: آمریکایی‌ها با تئوری جنگ تمدن‌ها تلاش کردند که اسلام را به عنوان یک رقیب فرضی برای خود قرار دهند و مبتنی بر هویت و دوگانگی بتوانند مشروعیت حضور خود در همه سرزمین‌های اسلامی و برخورد با مسلمانان و بیداری‌های اسلامی که مبتنی بر اسلام و انقلاب اسلامی بود را نابود سازند.

زاکانی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با ایجاد رخنه بین مسلمانان اهداف خود را دنبال کند، اعلام کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی می‌خواهند که با شکل‌دهی گروهک‌های تکفیری بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی سبب شد که در خاورمیانه یک هماوردی شکل بگیرد که این نشان‌دهنده این است که دستاوردهای این انقلاب مورد پذیرش بسیاری از کشورهای جهان است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه باید از وجود مقام معظم رهبری بهترین بهره را برد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از وجود مقام معظم رهبری بهره‌مند است که همه مردم و مسئولان باید از آن پیروی کنند و قدر چنین نعمت بزرگی را بدانند و وجود مقام معظم رهبری سبب شده است که انقلاب اسلامی قدرت و عظمت خود را حفظ کند.

زاکانی با اشاره به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با قدرتی که کشور ایران در زمینه نظامی به دست آورده است، کشورهای غربی و استکبار توان رویایی و مقابله با انقلاب اسلامی را ندارند و از این حیث نمی‌توانند به کشور ما تعارض کنند.

نظر شما