شناسهٔ خبر: 82962 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دشمن به دنبال حیله سیاسی از طریق ۲ مرحله‌ای کردن توافق هسته‌ای است

اصغر زارعی43 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رعایت خطوط قرمز و ایستادگی بر حفظ منافع ملی از مهم‌ترین مطالبات مجلس و مردم از تیم مذاکره‌کننده است، گفت: دو مرحله‌ای کردن توافق در پرونده هسته‌ای حیله سیاسی دشمن است.

به گزارش نماینده، علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: اظهارات مسئولین و کارشناسان آمریکایی و اروپایی حکایت از این دارد که ۱+۵، درصدد طرح توافق دو مرحله‌ای با جمهوری اسلامی است.

وی افزود: توافق دو مرحله‌ای یعنی اینکه ابتدا توافق سیاسی حاصل شود و جزئیات توافق در پایان مهلت هفت ماهه انجام پذیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه، اظهار داشت: این در حالیست که در طرح مشترک، بر روی کلیات توافق شده و گام بعدی توافق بر طرح جامع به معنی تبیین تمامی موارد از سوی دو طرف و توافق نهایی است، بنابراین آمریکایی‌ها برای افزایش فشار، درصدد طرح حیله سیاسی جدید در مذاکرات هستند.

زارعی با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان باید با اطلاع‌رسانی بیشتر به مجلس و مردم، نسبت به این حیله سیاسی توجه داشته و از پذیرش هر طرحی خارج از توافقات قبلی پرهیز کند، گفت: مطابق طرح اقدام مشترک، برای ادامه مذاکرات یک مرحله بیشتر باقی نمانده و آن هم رسیدن به توافق بر روی همه مسائل فی‌مابین است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رعایت خطوط قرمز و ایستادگی بر حفظ منافع ملی از مهم‌ترین مطالبات مجلس و مردم از تیم مذاکره‌کننده است.

نظر شما