شناسهٔ خبر: 82930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

ظریف و آمانو دیدار کردند

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، "مجمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان به همراه" سیدعباس عراقچی" معاون امور حقوقی و بین‌المللی و "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و تیم فنی هسته‌ای ایران به منظور شرکت در پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ روز پنجشنبه(۱۶ بهمن) راهی آلمان شدند.

همچنین محمدجواد ظریف در پاسخ به این سوال که طرف‌های گفتگو کننده چقدر آماده پذیرش کلیات توافق هسته‌ای هستند، گفت: آنچه که اظهار می‌کنند این است که علاقه مند هستند این اتفاق روی بدهد اما باید دید آیا این اراده سیاسی را هم دارند که علاقه‌شان را با تصمیم سیاسی هماهنگ کنند یا نه که باید در عمل ببینیم.
 
وی درباره ملاقات‌هایی که به محض ورود به آلمان داشته است، گفت: چهار ملاقات داشتم که دو مورد درباره موضوع هسته ای بود.
 
وزیر امور خارجه با بیان اینکه با جان کری همتای آمریکایی‌اش درباره موضوع هسته‌ای گفت‌وگو کرده است، افزود: بحث‌ها با طرف آمریکایی در سطح کارشناسان دیشب تا دیر وقت ادامه داشت.
 
ظریف در ادامه با اشاره به دیدارش با فرانک والتر اشتاین‌مایر همتای آلمانی اش که درباره موضوع هسته ای بود، افزود: در این دیدارها همانطور که قبلا هم گفته ایم درباره جزییات به ویژه رفع تحریم ها و روش ادامه کار غنی‌سازی و تعداد و روش کار سانتریفیوژها مذاکره می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران  در بدو ورود به مونیخ با جان کری همتای آمریکایی خود به مدت ۲ ساعت دیدار و پس از آن با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان به گفت‌وگو پرداخت و پس از آن نیز با همتای آلمانی و عمانی خود و کوفی عنان دیدار کرد.

نظر شما