شناسهٔ خبر: 82928 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مصباحی مقدم:

تشریح مدل اصولگرایان برای شرکت در انتخابات آینده/ استقبال جامعه روحانیت از نشست همگرایی اصولگرایان

مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: در گذشته مدلی وجود داشت که براساس آن ۲ نفر از جامعه روحانیت، ۲ نفر از جامعه مدرسین و شخصیت‌هایی، هیئت داوران برای حضور در انتخابات را برعهده داشتند؛ احتمالاً این الگو در انتخابات آینده مبنا قرار گیرد.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به تشریح سازوکار وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس، همکاری جامعتین با یکدیگر و دیدار جامعه روحانیت مبارز با اصولگرایان پرداخت و با اشاره به دیدار تشکل متبوعش با احزاب اصولگرا، ما فعلاً سخنی از دیدارهایمان مطرح نمی‌کنیم، ولی با گروه‌ها دیدار برگزار کرده‌ایم و انشاءالله در آینده برگزار خواهیم کرد و با جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز دیدار خواهیم داشت.

وی همچنین درمورد سازوکار اصولگرایان در انتخابات مجلس، گفت: در گذشته مدلی وجود داشت که براساس آن ۲ نفر از جامعه روحانیت مبارز، ۲ نفر از جامعه مدرسین و شخصیت‌های مطرحی همچون مرحوم عسگراولادی، آقای حداد عادل و آقای ولایتی از میان اصولگرایان به عنوان هیئت داوران شکل گرفتند و از همه گرو‌ه‌ها دعوت شد تا شورایی را تشکیل دهند و این شورا نسبت به انتخاب کاندیداها گفت‌وگو کنند و تصمیم بگیرند و هر جا مطابق قواعد، اصول، مبانی و شاخص‌ها عمل کردند و به جمع بندی رسیدند، خوب بود و هرجا به اختلاف رسیدند، گروه داوران مسئله را خاتمه دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: البته هنوز چیزی مصوب نشده است و هم‌اکنون پیش بینی می‌کنم این الگو در انتخابات آینده مبنا قرار گیرد. اگر هم دوستان اصلاحاتی داشته باشند، بررسی می‌شود ولی زمینه برای پذیرش این الگو وجود دارد.

مصباحی مقدم پیرامون همگرایی جامعتین، نیز توضیح داد: آن جایی که سخن از جامعتین می‌شود، توافق دو جامعه مبناست نه اینکه یک طرف بخواهد نظر خود را به دیگری تحمیل کند. هر جا که به توافق می‌رسیم، به نام جامعتین بازتاب پیدا می‌کند و تصور ما این است که همگرایی میان جامعه روحانیت مبارز و جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم از آغاز شکل گیری در همه موارد بوده است و پیش‌بینی می‌کنیم در دور بعدی هم خواهد بود.

مهمترین محورهای این گفتگو با مصباحی مقدم بدین شرح است:

***هیچ گروهی مخالف منشور اصولگرایی نیست

***دیدارهای جامعه روحانیت مبارز با گروه‌های اصولگرا

***اصلاح طلبان با دسته‌بندی اصولگرایان به دنبال ایجاد انشقاق هستند

***در مرکزیت اصولگرایان انشقاق و شکافی وجود ندارد

***هیچ گونه اختلاف اساسی و اصولی بین تشکیلات جامعتین وجود ندارد

***تشریح مدل اصولگرایان برای شرکت در انتخابات آینده

**جلسات اصولگرایان مورد تأیید جامعه روحانیت مبارز است

منبع: تسنیم

نظر شما