شناسهٔ خبر: 82877 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

علیرضا زاکانی در قم:

مجلس نسبت به اقدامات وزارت ارشاد بی‌تفاوت نمی‌ماند/ پرونده هاشمی بسیار سنگین تر از رحیمی ست

علیرضا زاکانی/2 نماینده مردم تهران در مجلس: اخیرا پرونده رحیمی به نتیجه رسید اما وزن پرونده مهدی هاشمی قابل مقایسه با پرونده رحیمی نیست و بسیار سنگین است و امیدواریم قوه قضائیه این پرونده را هر چه زود‌تر به نتیجه برساند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه در پنجمین شب جشن دهه انقلاب که به همت مجمع اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، اظهارکرد: قیام امام حسین(ع) برای اصلاح بوده است و امام حسین(ع) و یارانش به شهادت رسیدند و قطره قطره خونشان روشنی بخش راه جامعه بشری شد و امام راحل به پیروی از سالار شهیدان قیام کرد که اصلاح پیشه کند که نتیجه آن به لطف الهی و عنایت اهل بیت(ع) پیروزی بود.

انقلاب استمرار نهضت عاشورا است

وی گفت: این انقلاب استمرار نهضت عاشورا است که به رهبری امام راحل و حمایت مردم شکل گرفت و هر آنچه اکنون داریم به برکت نظام اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام اسلامی تحولی ایجاد کرد و میراثی به ما رساند که امام(ره) فرمودند اگر هزار بار ایران خراب و با خاک یکسان شود و دوباره ساخته شود ارزشش را دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۶ سال از این انقلاب می‌گذرد و با چشم خود شاهد برکات و معجزات آن هستیم، افزود: با نگاه به گذشته امیدوار می‌شویم چراکه جریان انقلاب، سراسر در مسیر رشد و پیروزی قرار داشته است.

زاکانی با اشاره به اینکه فراز و نشیب‌هایی نیز در مسیر انقلاب وجود داشته است، گفت: این فراز و نشیب‌ها بسته به عمل ما داشته و هر جایی که به اسلام نزدیک شدیم برکت و عدایت الهی را شاهد بودیم و هر جایی که از آن دور شدیم دچار آسیب شدیم.

وی نظام اسلامی را بزرگ‌ترین هدیه در دست ملت دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند این دوران از دوران دفاع مقدس نیز سخت‌تر است و آن زمان دوره جهاد اصغر بود و امروز دوره جهاد اکبر است و نوید دادند این انقلاب به فضل الهی به پیروزی خواهد رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تلاشمان را مضاعف کنیم و به آرمان‌های انقلاب عینیت ببخشیم، افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی از یک مقام و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که دوست و دشمن بر آن معترف‌اند.

امریکا از حالت ابرقدرتی خارج شده

وی با بیان اینکه شرایط نظام در داخل و خارج به گونه‌ای است که آینده‌ای درخشان را نوید می‌دهد، گفت: در سطح جهان یک قطب بندی جدید در حال شکل گیری است که در آن امریکا از حالت ابر قدرتی خارج شده و آن اراده لازم برای تحمیل اراده خود بر جهان را ندارد و عامل اصلی این اتفاق را ایران می‌داند.

زاکانی افزود: رهنمودهای رهبری و ایستادگی و مقاومت ملت ایران امکانی را فراهم کرد که آمریکایی که به دنبال یکپارچگی جهان بود در سال ۱۳۸۰ بعد از حوادث برج‌های دو قلو به این نیجه برسد که باید به دنبال تحول در کل خاورمیانه باشد لذا به کشور‌هایی چون عراق و افغانستان حمله کرد و حاصلش این شد که برژینسکی در سال ۸۴ رسما اعلام کرد پروژه خاورمیانه بزرگ با شکست مواجه شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۸۵ به این نتیجه رسیدند که همه حرکت و توانشان را بگذارند و از خاورمیانه بزرگ به یک خاورمیانه جدید بسنده کنند و چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان را تغییر دهند که اگر موفق نشدند به برکت انقلاب اسلامی است.

رژیم اسرائیل جرأت مقابله با مقاومت اسلامی را ندارد

زاکانی عنوان کرد: اسرائیل جرأت مقابله با مقاومت اسلامی را ندارد و به صورت مخفیانه حمله می‌کند و البته با پاسخ کوبنده حزب الله مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته آمریکا قصد داشت خودش به سوریه حمله کند که به گفته سید حسن نصرالله به دلایلی از جمله تهدید رهبر انقلاب، تهدید مستقیم فرمانده سپاه و تهدید حزب الله از حمله منصرف شد.

زاکانی با بیان اینکه قبل از انقلاب تمامی عملیات‌های اسرائیل با پیروزی همراه بود ولی بعد از پیروزی انقلاب هر عملیاتی که انجام می‌دهد با شکست و خفت مواجه می‌شود، اظهار کرد: این از برکات انقلاب است که در اوج خود قرار گرفته است و باید آن را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه امروز در کشور دو نگاه وجود دارد، گفت: یک نگاه اصولی و ارزشی، معتقد به امام و رهبری و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است و دیگر نگاهی که دچار تجدید نظر طلبی شده، تلاش‌های گسترده برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌ها را مورد فراموشی قرار داده و دچار غفلت شده است.

امام(ره) و مقام معظم رهبری هیچ وقت آمریکا را به رسمیت نشناختند

زاکانی با اشاره به اینکه امام(ره) و مقام معظم رهبری هیچ وقت آمریکا را به رسمیت نشناختند، ادامه داد: این دو شخصیت هیچ قدرتی را به رسمیت نشناختند چرا که قدرت خدا را باور داشتند و ملت ایران هیچ رسمیتی برای نظام طاغوت و حامیانش قائل نبود که قیام کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا دشمن ما و نظام سلطه به دنبال ریشه کن کردن انقلاب ما است، گفت: ایران امروز تعیین کننده در معادلات جهانی‌ است و آمریکا در سند ۲۰۱۲ خود اعلام کرد که دیگر خاورمیانه برایش خطر نیست و چین خطر اول است و این آمریکا بعد از فروپاشی شوروی اسلام را در مقابل خود قرار داد.

آمریکا امروز محتاج‌تر از هر روز دیگری است

وی با اشاره به اینکه معادلات جهانی به لطف الهی امروز در دستان مردم و جریان بیداری اسلامی که کانون آن ایران است می‌باشد، افزود: می‌دانید آمریکا امروز محتاج‌تر از هر روز دیگری است و به ما نیاز دارد، چرا در مقابل او واداده عمل می‌کنید و چرا از فرصت‌های بین المللی که در روسیه، چین و جاهای دیگر است استفاده نمی‌کنید.

زاکانی تصریح کرد: در کمیسون امنیت سؤال در مورد این بود که چه مقدار بشکه نفت در اختیار مجموعه‌های غیر رسمی قرار بگیرد تا صادر شود و وزیر نفت پاسخ داد این کار به ما آسیب می‌زند و بازار را بر هم می‌زند که پاسخ شنید به کسانی می‌فروشیم تا بازار به هم نخورد و پس از اینکه جواب همه بهانه‌های خود را گرفت، اعلام کرد آمریکا به ما اجازه نداده بیشتر از یک میلیون بشکه بفروشیم.

وی با بیان اینکه ما منتقد نگاهی هستیم که دستاوردهای بزرگ انقلاب را نمی‌بیند، گفت: نویسنده ضد انقلاب کویتی ماه‌ها قبل اعلام کرد که ایران سه پایتخت بغداد، دمشق و بیروت راگرفته است و به زودی مسقط را هم می‌گیرد که اگر آنجا را گرفت جریان متحجر باید بساطش را در منطقه جمع کند.

امروز انقلاب اسلامی در اوج عزت قرار دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: امروز انقلاب اسلامی در اوج عزت قرار دارد ولی متأسفانه عده‌ای در مقابل با آمریکا که در اوج ذلت قرار دارد پایشان می‌لرزد و می‌خواهند دست آن را بگیرند.

وی به جریان بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: جریان متحجر منطقه هیچ عنایتی به مسئله بیداری اسلامی ندارند و هیچ کمکی در این راستا انجام نمی‌دهند در حالی که بیداری اسلامی در اوج خود است و نباید به آن ظلم بشود.

زاکانی درباره توانمندی‌های داخلی گفت: این توانمندی‌ها به برکت الهی و اهتمام رهبری رخ داده است در حالی که روزی برای شلیک یک موشک حداقل‌ها را نداشتیم اما امثال شهید تهرانی مقدم‌ها با جان فشانی و توسل به اهل بیت (ع) به آن دست یافتند.

اگر توانمندی موشکی نداشتیم اسرائیل هزاران بار به کشور حمله می‌کرد

وی تصریح کرد: ما اگر توانمندی موشکی نداشتیم اسرائیل هزاران بار به کشور حمله می‌کرد و اگر لبنان و سوریه نبود هزار سال نمی‌توانستیم در مقابل اسرائیل بازدارندگی داشته باشیم اکنون اندیشه‌ها و قابلیت‌های انقلاب اسلامی صادر شده و توانسته تأثیر گذار باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حساسیت‌هایی که مسئله هسته‌ای طی این چند سال ایجاد کرده است اشاره و افزود: چرا باید آنکسی که غنی سازی سه و نیم درصد و غنی سازی بیست درصد را کرده عذرش را بخواهند و برود در یک شرکت خصوصی و در حوزه غیر هسته‌ای مشغول کار شود سخن ما این است نباید توانمندی‌هایی را که موجب قدرت می‌شود نادیده بگیریم.

وی در حوزه هسته‌ای عنوان کرد: قبل از انتخابات می‌گفتند سختی‌های اقتصادی به دلیل تحریم‌ها و تحریم برای مسائل هسته‌ای است که گره آن به دست امریکاست و اختلاف با امریکا اخلاقی است لذا باید مذاکره کنیم و وعده‌های ۱۰۰ روزه دادند اما خبری نشد، چون آمریکا نسبت به اصول خود معتقد است و کوتاه نمی‌آید بعد از مدتی این شعار را راه انداختند که هر توافقی هرچند بد بهتر از توافق نکردن است و اوباما و جان کری هم گفتند ما توافق بد نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که موضع نمایندگان مجلس نسبت به وزیر امور خارجه و وزیر ارشاد چگونه است، ابراز داشت: نسبت به وزیر خارجه اعتراضات متعددی وجود دارد و ایشان عزت را رعایت نمی‌کند که اگر مجلس کوتاه آمده به دلیل مسؤولیت مهم ایشان که در مذاکرات تضعیف نشوند و برای منافع ملی است.

زاکانی در ادامه گفت: نسبت به وزیر ارشاد اعتراضات متعددی است هم به معاون فرهنگی هنری و هم معاون مطبوعاتی به دلیل اشکالات متعددی که دارند تا جایی که برخی مراجع عالیقدر قم تذکراتی دادند و در حقیقت دل مؤمنان از دست این آقا خون است و امیدواریم بتواند این روند را اصلاح کند که در غیر این صورت مجلس نسبت به اشکالات ایشان بی‌تفاوت نخواهد بود.

وی در مورد اینکه محوریت وحدت اصولگرایان بعد از آیت الله مهدوی کنی با چه کسی است، پاسخ داد: گرچه عده‌ای ناراضی‌اند و دوست ندارند که این وحدت شکل بگیرد اما امروز جریانات جدی همه بر این باورند که باید دست به دست هم دهند و تلاش است بر محور آیت الله مصباح یزدی، آیت الله یزدی و آیت الله موحدی کرمانی این تفاهم صورت بگیرد.

پرونده مهدی هاشمی بسیار سنگین‌تر از پرونده رحیمی است

زاکانی در پایان به سؤالی که در مورد پرونده مهدی هاشمی پرسیده شد، پاسخ داد: اخیرا پرونده رحیمی به نتیجه رسید اما وزن پرونده مهدی هاشمی قابل مقایسه با پرونده رحیمی نیست و بسیار سنگین است و امیدواریم قوه قضائیه این پرونده را هر چه زود‌تر به نتیجه برساند که فشار سنگینی در مورد این پرونده بر روی این قوه است و امیدواریم مقابل فشارهای سنگین در پرونده مهدی هاشمی مقاومت کرده و همانند پرونده رحیمی، این پرونده نیز به نتیجه برسد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۱۷ ۱۳:۵۶ 0 0

    برو بابا
                                

نظر شما