شناسهٔ خبر: 82864 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حدادعادل در اصفهان:

ملت ایران مقابل تحریم ها مثل کوه ایستاده است/ بررسی شعار«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»

حدادعادل/2 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: اگر این تحریم ها نسبت به برخی از کشورهای دیگر اعمال می شد، دو ماه بیشتر دوام نمی آوردند، اما این ملت مثل کوه ایستاده است.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا،  غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس که در مسجد فاطمیه شاهین شهر اصفهان سخن می‌گفت، با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: همانگونه که دهه عاشورا را به خونخواهی امام حسین(ع) عزیرز می دانیم، باید دهه فجر را نیز به پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی گرامی بداریم، چرا که این پیروزی هم جدا از حرکت سید شهدا نبود و شهدای ما در انقلاب در راه امام حسین (ع) قدم برداشتند و امام خمینی نیز حرکت خود را با الهام از امام حسین (ع) آغاز کرد.

وی در ادامه به بررسی اولین شعار مردم در سال ۵۷ پرداخت و گفت: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که مردم ایران به طور خود جوش و طبیعی این شعار را به زبان آوردند، را باید پس از ۳۶ سال از تحقق آن، بررسی کنیم.

این نماینده مجلس این شعار را حرف دل مردم دانست و افزود: مردم ایران در نظام پهلوی می دیدند ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران وجود دارد و شاه جرأت نمی کند بدون اجازه آمریکا تصمیم بگیرد، ۲۰۰ سال بود که استعمار سرنوشت کشور را به دست گرفته بود و درجریاناتی همچون قتل امیر کبیر، مشروطه، ملی شدن نفت و روی کار آمدن رضا شاه دست داشتند.

وی خاطر نشان کرد:‌ پیش از انقلاب، ایران در هیچ یک از حوزه های سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و علمی هیچ گونه استقلالی از خود نداشت و حتی به نقل از یکی از مقامات بلند پایه ساواک انتخاب رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور نیز با دستور مقامات آمریکا بود.

حدادعادل تصریح کرد: نمایندگان ایران در مجامع بین المللی تنها اجازه داشتند پیرامون موضوعاتی که آمریکایی ها به آن ها اجازه می دادند سخنرانی کنند و جرأت نمی کردند خلاف منافع آمریکا سخن بگویند، ارتش شاه به مصلحت آمریکا وارد جنگ می شد و حتی دولت با اجازه آمریکا با دیگر کشورها رابطه برقرار می‌کرد و به دستور آنها رابطه اش را قطع می کرد که این موضوع در جنگ شش روزه که عراق نفت خود را به روی اروپا قطع کرد ظاهر شد و شاه کسری نفت آنها را جبران کرد.

وی خاطر نشان ساخت:‌ ما باید قدر نعمت انقلاب را بدانیم؛ چرا که انقلاب استقلال ما را به ما برگرداند و ما امروز به آمریکا که ابرقدرت جهان است اجازه دخالت در سرنوشت خود را نمی دهیم و این قدرت انقلاب و از برکات آن است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در انتخابات گفت:‌ امروز مردم ایران خودشان تصمیم می گیرند و خودشان رای می دهند در حالی که پیش از انقلاب این گونه نبود.

وی با اشاره به تحریم‌ها و آثار آن در کشور تصریح کرد: اگر این تحریم ها نسبت به برخی از کشورها اعمال می شد، دو ماه بیشتر دوام نمی آوردند، اما این ملت مثل کوه ایستاده و امروز هم که دیپلمات های کشور در حال مذاکره هستند همه تاکید ملت، رهبری و نمایندگان مجلس به آنها این است که مذاکره بکنید اما مواظب باشید استقلالی که به برکت این انقلاب به دست آورده ایم صدمه نبیند.

حدادعادل افزود: در زمان شاه همه چیز این مملکت تکیه بر خارجی ها بود و خودشان سوار بر سر ملت.

وی به قسمت دوم شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز در کشور ما به برکت انقلاب آزادی وجود دارد و مردم دانشجویان و نمایندگان مجلس می توانند در کشور انتقاد کنند البته خط و خطوط قرمزی هم چون امور دینی و ولایت فقیه وجود دارد که ما باید قدر این آزادی را بدانیم.

وی خاطر نشان کرد: البته آزادی مدنظر مردم درسال ۵۷ با آزادی که در اروپا مطرح است یکی نیست. آنها آزادی در جمهوری اسلامی را طلب می کردند. در حالیکه آزادی غربی این است که روزنامه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر عزیز اسلام اهانت می کند و در شماره بعد اهانت خود را تکرار می کند و از دولت فرانسه هم کمک می‌گیرد و اسم این را آزادی می گذارند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به توضیح جمهوری اسلامی در شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: امام (ره) قیام کرد برای این‌که دین به کرسی حکومت بنشیند و حکومت دینی بشود.

وی ادامه داد:‌حضرت امام (ره) درسی به ما داد که مسلمان قبل از هر وظیفه دیگری باید از خود بپرسد که اختیار مملکتش را دست چه کسی بدهد همانگونه که امام صادق (ع) می فرمایند اسلام بر پنج ستون استوار است، نماز، روزه، ‌حج، زکات و ولایت و راجع به هیچ چیزی به اندازه ولایت سفارش نشده است.

حداد عادل تصریح کرد: حکومت دینی هدیه امام (ره) به ملت ایران بود که باید قدر آن را بدانیم و همیشه با جان و دل از این میراث حفاظت و حمایت کنیم و شما مردم نیز نشان دادید که از آن حمایت می کنید هم در جنگ، ‌هم در تبعیت از مقام رهبری و هم در سال ۸۸ که عده ای روی هوای نفس می خواستند این انقلاب را منحرف کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون نیز هر موقع فشار خارجی بر این مردم بیشتر شود حضور آنها در صحنه نیز بیشتر خواهد بود و علیرغم مشکلات، گرانی ها و تحریم‌ها اصل انقلاب و ولایت فقیه راقبول دارند و از آن حمایت می کنند.

حداد عادل نعمت استقلال را دارای بهایی دانست که آن بها تحمل سختی ها است و وظیفه ماست که این سختی ها را تحمل کنیم و خودمان را برای انقلاب بخواهیم، نه این‌که انقلاب را برای خودمان بخواهیم.

نظر شما