شناسهٔ خبر: 82840 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

اثرگذاری ایران اسلامی در منطقه کاملا مشهود است

سیدرضا تقوی/2 رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ‌گفت: اثرگذاری ایران اسلامی در منطقه کاملا مشهود است به‌طوری که توطئه اسکتباری تغییر نقشه خاورمیانه زمانی که با عاملی قدرتمند همچون انقلاب اسلامی روبرو شد به شکست انجامید.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در نخستین نشست شورای همگرایی اصولگرایان استان کرمانشاه، اظهار داشت: ایام فجر فرصتی استثنایی در تاریخ انقلاب برای تجزیه و تحلیل آن است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در این دهه باید خواستگاه، رهبری، شعارها و دستاوردهای انقلاب تجزیه و تحلیل شده و آسیب‌های انقلاب شناسایی شوند، افزود: در این دهه به انقلاب اسلامی از جنبه‌های مختلف همچون عرصه بین‌المللی و موج بیداری اسلامی پرداخته شود.

حجت‌الاسلام تقوی این اقدامات را وظیفه مبلغان، مروجان، رسانه‌ها دانست که زیبایی‌های انقلاب را مرور و تبیین و تفسیر کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات از یکسال پیش آغاز شده و این نشست بیست و دومین جلسه برگزار شد در استان‌ها است که در هفته گذشته جلساتی در استان‌های گلستان و مازندران به شکوه و علاقمندی جلسه امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه در این جلسات نیروهای ولایی و علاقمندان به انقلاب اسلامی و مومنان و آن‌ها که دل در گرو این انقلاب دارند گرد هم جمع می‌شود، بیان کرد: اهداف این نشست‌ها همگرایی و وفاق و جلوگیری از پراکندگی به‌عنوان آفتی برای هر اجتماعی است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به استقبال از جلسات همگرایی اصولگرایان، گفت: بسیاری از برگزاری این نشست‌ها حمایت کرده زیرا این حرکت به صلاح جامعه و نفع نظام است که از خون شهدا برای پاسداری از انقلاب اسلامی جوشیده است.

حجت‌الاسلام تقوی در مورد آثار و برکات این جلسات اظهار کرد: تاثیرگذاری نیازمند مقدمات و امکانات است و اثرگذاری هر اجتماع به ارتباط و انسجام آنها وابسته است و یکی از ارزیابی گروه‌ها ارزیابی نقش آنها در جامعه است.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به نشانه‌هایی برای این قدرت اثرگذاری در منطقه و جهان، افزود: رئیس‌جمهور آمریکا نامه‌های متعددی برای مقام معظم رهبری نوشته و از هر دری برای ارتباط استفاده می‌کند و اینکه دیپلمات‌های ما در یک سوی میز قرار دارند و همه قدرت‌های جهانی در سوی دیگر نشان از قدرت انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قدرت امروز کشور را با تکیه بر ارزش‌ها، دین و اسلام دانست و گفت: اسلام عاملی برای پیوند ما با کشورهای منطقه است و اثرگذاری ایران اسلامی در لبنان، سوریه، عراق و افغانستان دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی شکست توطئه استکباری تغییر نقشه خاورمیانه را به سبب قدرت تاثیرگذاری ایران اسلامی در منطقه بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی به‌عنوان یک عامل قدرتمند در شکست این نقشه تاثیرگذار بوده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در داخل گروه‌ها، احزاب و جمعیت‌های مختلفی وجود دارند، گفت: در هر دوره‌ای از انقلاب اسلامی گفتمانی مطرح شد که جمعی بر گرد این گفتمان جمع شده و گروهی تشکیل داده‌اند.

وی گفتمان دولت سازندگی را توسعه بیان کرد و افزود: در این دولت توسعه با تعریفی که داشت به‌عنوان گفتمان انتخاب شد و کارگزاران از این دوران متولد شد که تعبیر وزیر وقت این دولت این بود که توسعه، سیلی راه می‌اندازد که هر کسی شنا بلد باشد خود را نجات می‌دهد.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: دولت بعدی گفتمان اصلاحات و توسعه سیاسی را محور تلاش‌های خود قرار دارد و از دل این گفتمان جریان‌های سیاسی متعددی همچون «مشارکت» در این دوره متولد شدند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در اواخر دوره اصلاحات مقام معظم رهبری اصطلاحاتی همچون «مردم‌سالاری دینی» و «اصولگرایی» را وارد فرهنگ سیاسی کردند، گفت: اصولگرایی یک حرکت شتابنده بود و موجی را به‌وجود آورد که توانست همه نیروهای مومن را حول این محور جمع کند.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه دولتی که پس از اصلاحات بر سر کار آمد اصولگرا بود، بیان کرد: گفتمان عدالت از سوی این دولت مطرح شد که این دوره ضعف‌ها و قوت‌هایی دارد و این قوت‌های بسیار جالب توجه هستند و ضعف‌ها نیز مهم هستند.

وی با بیان اینکه نخستین کسانی که این ضعف‌ها را نقد کردند و متذکر شدند از درون جبهه اصولگرایی بودند، خاطرنشان کرد: این تذکرات به‌واسطه وجود شعار عدالت بود زیرا خلاف عدالت است که ضعف‌های خود را ندیده بگیریم.

وی با بیان اینکه هیچ جریان سیاسی نمی‌تواند با اخلاق خداحافظی کند، افزود: پس از دولت اصولگرا در دولت کنونی گفتمان اعتدال مطرح شده است که برای ارزیابی این دولت یا جمع‌بندی شعارهایی که داده چقدر موفق بوده هنوز زود است.

وی خاطرنشان کرد: از هر کس که در راه خدمت قدم گذاشته حمایت می‌کنیم و موفقیت دولت را موفقیت نظام می‌دانیم زیرا اصولگرا برای رقیب آرزوی شکست نمی‌کند و دعا می‌کند موفق باشد.

حجت‌الاسلام تقوی این همگرایی برای وحدت و وفاق نیروهای مومن و ولایتمدار دانست و گفت: در ماه‌های اول نشست‌هایی به صورت هفتگی و در ماه اخیر به صورت دو هفته یکبار میان حامیان این گفتمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار همگرایی اصولگرایان برای عملکرد مستقل احزاب اصولگرا انتخاب شده است، افزود: اصولگرایی تاریخ مصرف ندارد و این اصطلاح دارای یک بار فرهنگی و اعتقادی بالا است.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: هر ولایتمداری که دل در گرو وحدت و آرمان‌های انقلاب دارد می‌تواند عضو این همگرایی باشد زیرا این جریان عملکرد حزبی ندارد و برای حمایت از ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.

وی گفتمان اصولگرایی را شامل همه کشور دانست و گفت: این نشست‌ها انتخاباتی نیست زیرا انتخابات سازوکار دیگری دارد و در جای دیگر توسط عده‌ای دیگر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به وجود برخی جوسازی‌ها علیه این نشست‌ها، گفت: این همگرایی برای مسئولان اجرایی مفید است زیرا سبب ایجاد فضایی با نشات و بدون از اصطکاک در میان نیروهای انقلاب می‌شود.

نظر شما