شناسهٔ خبر: 82825 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مایلی‌کهن: کی‌روش مربی خوبی است اما...

مایلی کهن مدیر فنی تیم فوتبال امید گفت: نمی‌گویم کی‌روش مربی بد و ضعیفی است، اتفاقا او بسیار خوب و قوی است اما سبک این مربی به فوتبال ما نمی‌خورد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمد مایلی‌کهن در خصوص حضورش در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس خانه خودم است و به همین دلیل تصمیم گرفتم امروز (چهارشنبه) به تمرین این تیم بیایم.

وی درباره وضعیت تیم امید گفت: من نقش زیادی در این تیم ندارم و بیشتر برنامه‌ها را هماهنگ می‌کنم. باید بین تیم امید و باشگاه‌ها یک هماهنگی به وجود بیاید و بین دو طرف تعهدی باشد که این تعهد به خوبی صورت می‌گیرد.

مدیر فنی تیم امید درباره بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: خصوصی‌سازی این دو باشگاه به نفع همه خواهد بود اما به نظرم باید ساختار این دو باشگاه به کلی عوض شود. نباید کار را به صورت احساسی انجام دهیم و خصوصی‌سازی به یکباره صورت نمی‌گیرد بلکه باید چند سال به صورت دقیق برنامه‌ریزی شود. در این چند سال دیده‌ایم که بارها بحث خصوصی‌سازی به میان آمده اما اتفاقی رخ نداده است.

مایلی‌کهن ادامه داد: در خصوص مشکل پرسپولیس و استقلال نمی‌توان با یک سوال به همه چیز پاسخ داد. این دو تیم همیشه مشکل داشته‌اند و باید مشکلات را اساسی حل کنیم.

وی درباره اینکه شاید مشکل پرسپولیس و استقلال اعتماد نکردن مربیان این دو تیم به بازیکنان جوان است و جوانگرایی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: در همه جا همین اتفاق رخ می‌دهد مگر در تیم ملی جوانگرایی صورت گرفته است؟ اگر بازیکنان جوانی به این تیم آمده‌اند، کادر فنی ناگزیر شده است. درست نیست که بگوییم در تیم ملی جوانگرایی صورت گرفته بلکه باید بگوییم امیرحسین صادقی دچار مشکل شد، خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده با مشکل مواجه شدند و ناگزیر در تیم ملی هم جوانگرایی شد.

مدیر تیم امید با انتقاد از صحبت‌هایی که کی‌روش پیش از این در خصوص لیگ ایران انجام داده بود، خاطرنشان کرد: همان‌هایی که اعلام می‌کردند لیگ بی‌کیفیت است از دل همین لیگ بازیکنان خوب تیم ملی را پیدا کردند. مرتضی پورعلی‌گنجی که در جام ملت‌ها درخشید از کجا به ترکیب تیم ملی آمد؟ او از دل همین لیگ وارد تیم ملی شد. ما در این مملکت استعدادهای فراوانی داریم و فقط باید آنها را ببینیم.

مایلی‌کهن تاکید کرد: واقعیت این است که شما باید یک استعدادشناس باشید. در چند روزی که ما در ترکیه اردو داشتیم در آنجا دیدم که سرمربی تیم ملی ترکیه برای دیدن بازی تیم زیر ۱۶ ساله‌های این کشور با فرانسه به ورزشگاه آمده بود و بازی زیر ۱۶ ساله‌های تیم ترکیه را به خوبی زیر نظر گرفت اما سرمربی تیم ملی ما تا به حال برای دیدن چند بازی به شهرستان‌ها رفته است؟ ۲، ۳ باری هم که به ورزشگاه آزادی رفته همان آقایانی که طرفدارش هستند نشان دادند که چرت زده است. من که چرت زدن کی‌روش را نشان ندادم؛ همان‌هایی که طرفدار او هستند این صحنه‌ها را به تصویر کشیدند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی با کارلوس کی‌روش ندارد، گفت: من بیشترین کلاس‌های مربیگری را در این کشور رفتم و در تمام کلاس‌ها نیز مدرسان خارجی بودند. ما مشکلی با کی‌روش نداریم اما می‌گوییم وقتی این همه هزینه می‌شود با کیفیت هم همراه باشد. من نمی‌گویم کی‌روش مربی بد و ضعیفی است اتفاقا او بسیار خوب و قوی است اما سبک این مربی به فوتبال ما نمی‌خورد.

سرمربی پیشین تیم ملی با اشاره به مصاحبه‌ای که به تازگی از او منتشر شده است، گفت: در مصاحبه‌ای که از خودم خواندم نوشته بودند تیم ملی من، برزیل آسیا بوده است اما من این را نگفتم بلکه گفته بودم در آن زمان تیم ملی هجومی بازی می‌کرد و به همین علت به ایران برزیل آسیا می‌گفتند. اکنون تیم ملی در تمام بازی‌ها با سیستم دفاعی به میدان می‌رود. در جام جهانی دفاعی بازی کردیم و در بازی با بحرین و قطر هم به همین شکل وارد میدان شدیم.

مدیر فنی تیم امید با اشاره به فرصت کم این تیم برای مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو افزود: در این مملکت استعدادهای زیادی داریم. اکنون محمد خاکپور در تیم امید چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ استعدادها زیادند و تنها کاری که خاکپور می‌تواند انجام دهد این است که کمتر اشتباه کند. نمی‌گویم او اشتباه نخواهد کرد اما باید سعی کند اشتباهاتش کم باشد. اکنون در تیم امید ۱۲۰، ۱۳۰ بازیکن دیده شده‌اند و واقعا انتخاب کردن بازیکن از بین این تعداد سخت است. زمان زیادی هم برای هماهنگ کردن وجود ندارد و فقط باید بهترین انتخاب‌ها را انجام دهیم.

مایلی‌کهن در ادامه درباره اینکه بازیکنان خارجی پرسپولیس را در تمرین امروز این تیم چطور دیده است، اظهار داشت: من حدود نیم ساعت در تمرین بودم و در این فرصت کم نمی‌توان بازیکنان را ارزیابی کرد. اومانیا که بازیکن بسیار خوبی است و ۲ بازیکن دیگر پرسپولیس که خارجی هستند باید در بازی‌ها شرکت کنند تا وضعیت آنها را ببینیم. شاید آنها بازیکنان خوبی باشند و من تا بازی‌شان را نبینم نمی‌توانم نظر بدهم.

وی درباره اینکه پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس قصد دارند این باشگاه را خریداری کنند و آیا چنین چیزی ممکن است، گفت: یقین بدانید به پیشکسوتان چیزی نمی‌رسد. ۲، ۳ نفر از آقایان که همیشه هم می‌گویند ما در این فوتبال خرج می‌کنیم و در آخر هم ضرر کردیم فقط به فکر خودشان هستند. منظورم حسین هدایتی نیست چون او همیشه در این ورزش خرج کرده اما برخی که همیشه معترض هستند فقط کار خودشان را دنبال می‌کنند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه آیا او هم به جمع پیشکسوتان این تیم که خواهان خرید باشگاه هستند می‌پیوندد یا نه، عنوان کرد: من که پیشکسوت پرسپولیس نیستم فقط ۱۴ سال در این تیم بوده‌ام و پیشکسوت محسوب نمی‌شوم.

مایلی‌کهن در واکنش به این موضوع که گویا علاقه زیادی به حمید درخشان دارد که به تمرینات پرسپولیس آمده است، اظهار داشت: من درخشان را خیلی دوست دارم. او جزو بهترین بازیکنان تاریخ ایران و پرسپولیس است. در پرسپولیس کاپیتان او و در تیم ملی هم مربی‌اش بوده‌ام. چند وقت پیش مطلبی از درخشان خواندم که گفته بود "پشت من را خالی نکنید" و وقتی این مطلب را خواندم تصمیم گرفتم به تمرین بیایم. روز گذشته می‌خواستم این کار را انجام دهم اما موفق به این کار نشدم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در پرسپولیس به درخشان مشورت خواهد داد یا نه، گفت: اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد و لازم ببینم با درخشان در میان خواهم گذاشت. بحث مشاور بودن و این مسائل نیست بلکه وظیفه‌ام است اگر مشکلی وجود دارد اعلام کنم.

بازیکن پیشین پرسپولیس درباره اینکه مشکل این تیم به ضعف تیم در نقل و انتقالات ارتباط دارد یا نه، خاطرنشان کرد: شک نکنید در پرسپولیس و در نقل و انتقالات خوب عمل نشده است. هم ابتدای فصل نقل و انتقالات خوبی انجام نشد و هم در نیم‌فصل به خاطر مشکلات مالی بازیکنان خوبی به این تیم نیامدند و این یک واقعیت است. وقتی شما ۲ دروازه‌بان در سطح بالا در تیم‌تان می‌گذارید مسلما مشکلاتی هم به وجود می‌آید. در هیچ کجای دنیا ۲ دروازه‌بان همسطح را کنار هم قرار نمی‌دهند و همین موضوع علاوه بر سنگین کردن هزینه‌ها به پرسپولیس هم ضربه زد. بالاخره تفکر افراد در این موارد فرق می‌کند.

مایلی‌کهن در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد بازیکنان پرسپولیس شرایط بدنی خوبی ندارند، گفت: به نظرم اکنون بازیکنان بزرگتر تیم که سن و سال بالایی دارند شرایط بدنی‌شان بسیار بهتر از بازیکنان جوان است.

وی ادامه داد: محسن بنگر بازیکن جوانی نیست اما این فصل بسیار خوب و با غیرت بازی کرده است. محمد نوری هم یکی از بازیکنان خوب این فصل پرسپولیس بوده است.

مدیر فنی تیم امید در پاسخ به این سوال که پیام صادقیان اکنون کجاست و به نظر او چرا در تمرینات پرسپولیس شرکت نمی‌کند، گفت: در ماجرای صادقیان یک مقدار خود این بازیکن مقصر است و کمی هم باشگاه تقصیر دارد. می‌گویند صادقیان مصدوم است و به همین دلیل در تمرینات شرکت نمی‌کند. ایرادی ندارد که یک بازیکن مصدوم باشد اما او موظف است که در تمرین حضور داشته باشد و کارهایش را دنبال کند.

مایلی‌کهن در واکنش به این موضوع که بازیکنان از درخشان حساب نمی‌برند و آیا بهتر نیست که او برای رفع این مشکل از بزرگان پرسپولیس در کادر فنی استفاده کند، عنوان کرد: همانطور که گفتم درخشان از بهترین‌های تاریخ پرسپولیس است. او بالای ۷۰ -۸۰ بازی ملی دارد. اگر به بازیکنان چیزی نمی‌گوید و برخوردی نمی‌کند برای حجب و حیایی است که دارد. تمام بازیکنان پرسپولیس به لحاظ سنی و فنی کوچکتر از درخشان هستند.

وی درباره اینکه پیام صادقیان به دست درخشان می‌زند ولی برخوردی با او صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: این از حجب و  حیای بیش از حد درخشان است. اگر بازیکن مصدوم است وظیفه دارد زودتر از همه به تمرین بیاید و دیرتر از همه برود تا مشکلش را برطرف کند چون از باشگاه پول می‌گیرد. باشگاه نیز مقصر است و می‌تواند بازیکن را با جریمه کردن تنبیه کند.

بازیکن پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: پیام بازیکن بسیار خوب و جوانی است که باید او را راهنمایی کرد. ما خودمان هم وقتی بازی می‌کردیم پسر پیغمبر نبودیم، شیطانی می‌کردیم اما  اگر می‌خواستیم راه را کج برویم گوشمان را می‌گرفتند. به نظرم پیام هم باید برای بهتر شدن وضعیتش مادرش را به تهران بیاورد و با او زندگی کند تا کمی شرایطش بهتر شود و اگر یک میلیارد از پرسپولیس می‌گیرد ۵۰ میلیون آن را به مادرش بدهد و کمک خرج خانواده هم باشد.

مایلی‌کهن یادآور شد: بازیکن حرفه‌ای باید به همه شکل حرفه‌ای باشد. ابراهیم صادقی ۱۵ سال است که در سایپا بازی می‌کند و هنوز هم ساعت ۹ - ۱۰ شب می‌خوابد. تیم فوتبال که خانه خاله نیست. وقتی بازیکن پول می‌گیرد در اختیار باشگاه است و نمی‌تواند کار خودش را انجام دهد. رونالدو هم روی یک برنامه خاص و طبق شرایط باشگاه زندگی می‌کند. بازیکن نمی‌تواند هر وقت که دلش خواست بخوابد. البته همان قدر که یک بازیکن نیاز به استراحت، خواب، مطالعه و... دارد مربی بسیار بیشتر از بازیکن باید به فکر این چیزها باشد. مربی هم باید مثل بازیکن ۱۰ شب بخوابد و اگر استراحتش کافی نباشد نمی‌تواند به خوبی کار کند. این یک واقعیت است که هیچ چیز ما حرفه‌ای نیست.

نظر شما