شناسهٔ خبر: 82788 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انگ «سیاسی‌کاری» به فراکسیون محیط‌زیست زده شد

پیرموذن43 کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی خانه ملت در اخطاری با استناد به اصل ۷۹ قانون اساسی اظهار داشت: باید به اعضای فراکسیون محیط زیست که امروز در نطق یکی از نمایندگان به آنها انگ سیاسی‌کاری زده شد، درود بفرستیم. از طرف دیگر متأسفانه یکی از نمایندگان به جای اینکه به کار تخصصی و ارزشی بپردازد، همکاران متخصص خود را به خاطر منافع شخصی تخریب می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، باهنر، نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده اردبیل که گفته بود متأسفانه برخی نمایندگان به جای پرداختن به کار تخصصی، همکاران خود را به خاطر منافع شخصی تخریب می‌کنند، گفت: در اظهارنظر نمایندگان منافع شخصی وجود ندارد.

پیر موذن، نماینده اردبیل در ادامه با اشاره به سفر هیأت اعزامی مجلس به جنگل ابر افزود: این هیأت اعزامی متشکل از اساتید صاحب‌نظر، اعضای کمیسیون‌های کشاورزی، امنیت، اصل ۹۰ و عمران و مسئولان سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان جنگل‌ها بود و حتی در این رابطه با نماینده محتر ولی‌فقیه در استان گلستان صحبت شد و در این رابطه به جز اداره کل استان گلستان که هنوز گزارش خود را تحویل نداده، همه با احداث جاده در جنگل ابر مخالف هستند.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: قطعاً احداث جاده در جنگل ابر مانند این است که بخواهیم جاده‌ای را از میان تخت‌جمشید ببریم، اما خوشبخانه شورایعالی حفاظت از محیط زیست به موقع از احداث این جاده جلوگیری کرد.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به اخطار پیرمؤذن توضیح داد: تذکرات نمایندگان نباید متضمن اصل ۷۹ برای دیگر نمایندگان باشد؛ البته این را باید گفت که در اظهارنظر نمایندگان منافع شخصی وجود ندارد و هر کس نظر کارشناسی خود را می‌دهد.

وی همچنین گفت: شاید اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد اما این موضوعات باید در جلسات کارشناسی بررسی شود، از این‌رو هم نظرات فراکسیون محیط زیست و هم نظرات نمایندگان مردم علی‌آباد از زمینه سیاسی برخوردار نیست.

نظر شما