شناسهٔ خبر: 82782 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اتکا به منابع نفتی در بودجه ۹۴ کاهش یافته است

دستغیب43 نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ با بیان اینکه اعضای این کمیسیون در این مدت سه هفته از وقت خود را به بخش‌های درآمدی و یک هفته را به بخش‌های هزینه‌ای اختصاص داده‌اند، گفت: اتکا به منابع نفتی در بودجه ۹۴ کاهش یافت.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، احمدرضا دستغیب نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در سخنانی به روند بررسی لایحه بودجه ۹۴ در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: اتفاقی که امسال در کمیسیون تلفیق افتاده این است که برای اولین بار، سه هفته برای بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه و یک هفته نیز به بررسی بخش‌های هزینه‌ای اختصاص یافته است که این پیام بسیار خوبی است و نشان می‌دهد که نمایندگان در خانه ملت به دنبال هزینه تراشی و افزایش هزینه‌ها در بودجه نیستند.

وی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق همه تلاششان برای افزایش درآمدها و منابع بوده است که دلیل آن نیز این است که ما با کاهش منابع نفتی مواجه شده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ همچنین تصریح کرد: مجموع اقداماتی که در این سه هفته و برای بررسی درآمدها در لایحه بودجه صورت گرفته است، نشان می‌دهد که ما شاهد کاهش جدی در اتکا به منابع نفتی در بودجه سال ۹۴ خواهیم بود که پیام بسیار مثبت روشن و گام بسیار خوبی خواهد بود که سهم منابع نفتی از لایحه بودجه نیز کمتر شده است.  

دستغیب با اشاره به اینکه سهم منابع نفتی در لایحه بودجه ۹۴ نسبت به بودجه پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق کاهش بیشتری داشته است، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده سهم منابع نفتی در این لایحه کاهش جدی‌تری نسبت به لایحه پیشنهادی دولت داشته که اتکا به منابع نفتی و سهم نفت در منابع و درآمدهایمان در سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در هزینه‌ها تاکنون پیشنهادی مطرح نشده است و تلاش شده که در بودجه جاری قرار نگیرد و به حوزه طرح‌های عمرانی اختصاص یابد. به نحوی که ما نسبت به امسال کاهشی در سهم بودجه‌های عمرانی نداشته باشیم و فعالیت‌های عمرانی درسال آینده ادامه یابد؛ البته منابع و درآمدهای جدید نیز آرام آرام جایگزین منابع نفتی خواهد شد.

 نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ به دستورکار جلسه عصر امروز این کمیسیون اشاره و اظهار داشت: قرار است در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ پیشنهادات مربوط به گروه‌های اجتماعی از جمله مطالبات فرهنگیان، ایثارگران و جانبازان را در قالب بررسی ردیف‌های بودجه، مورد بررسی قرار دهیم.

دستغیب با اشاره به اینکه بررسی تبصره ۲۱ لایحه هدفمندی یارانه‌ها نیز در دستورکار جلسه عصر این کمیسیون قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این جلسه پیشنهادات نمایندگان برای تبصره ۲۱ هدفمندی یارانه‌ها بررسی می‌شود این احتمال وجود دارد که پیشنهاداتی که تاکنون مطرح بوده کمی تغییر کند.

وی در پایان تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که بررسی لایحه بودجه ۹۴ عصر امروز در کمیسیون تلفیق به پایان برسد اما چنانچه پیشنهادات را بررسی کنیم و کار ادامه یابد، فردا نیز می‌توانیم جلسه داشته باشیم به نحوی که پس از بررسی و اتمام لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، اوایل هفته آینده گزارش آن تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و پس از ۲۲ بهمن و در جلسه علنی ۲۶ بهمن ماه این لایحه بررسی می‌شود.

نظر شما