شناسهٔ خبر: 82705 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سرمقاله رسالت:

مديريت جهادی!

نماینده: مديريت جهادي يكي از مطالبات كليدي مقام معظم رهبري به عنوان بخشي از شعار محوري امسال بود. پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره ملي فجر و استقرار آن در مدار زمين برگ ديگري از موفقيت‌‌هاي علمي كشور و نمادي از مديريت جهادي است و بايد به دانشمندان ايراني در حوزه هوا و فضا تبريك گفت. شتاب علمي كه از دولت‌هاي نهم و دهم آغاز شد و امروز به نقطه عطف خود نزديك مي‌شود يكي از جاذبه‌هاي بزرگ انقلاب اسلامي است. شيفتگان انقلاب اسلامي در جهان وقتي علي‌رغم تحريم‌ها و تهديدهاي قدرت‌هاي جهاني عليه ملت ايران، هر روز شاهد رونمايي از يك دستاورد علمي هستند، خوشحال مي‌شوند.

 

ترديد نبايد كرد تحريم‌ها را بايد "فرصت" ديد نه "تهديد".

امروز اقتدار نظامي ايران در هوا، دريا و زمين بر كسي پوشيده نيست. قدرت دفاعي ايران، انديشه تجاوز به سرزمين ما را از بين برده و حريف را پاي ميز مذاكره نشانده است.

ابرقدرت‌ها كه به انبوهي از سلاح‌هاي كشتار جمعي تكيه زده‌اند با كسي شوخي ندارند و اگر اراده كنند ماشين جنگي خود را راه مي‌اندازند.

راه‌اندازي ماشين جنگي غرب بويژه آمريكا در عراق، افغانستان و سوريه نمونه‌‌هايي از آن است. حتي آنها ريسك مي‌كنند و تا مرز درگيري هسته‌اي پيش مي‌روند. جنگ در اوكراين نمونه بارز آن است.

اين سئوال كه چرا دشمن در چكاندن ماشه به سوي ايران ترديد دارد، پاسخش همين اقتدار دفاعي جمهوري اسلامي است. ارتش و سپاه ما در اوج آمادگي نظامي هستند. قدرت موشكي ما در منطقه و جهان جزء ۱۰ كشور برتر جهان است. دشمن هرگز به خود اجازه نمي‌دهد به فكر تجاوز بيفتد.

به همين دليل هميشه در خلال بحث‌هاي هسته‌اي موضوع محدود كردن برد موشك‌هاي ما را به ميان مي‌آورد. آمريكايي‌ها تلاش مي كنند اثبات كنند كه ما به دليل تحريم‌ها پاي ميز مذاكره نشسته‌ايم. حال آنكه اصل گفتگو قبل از تحريم‌ها هم بوده و بعد از تحريم‌ها هم دليلي عقلي براي تعطيلي فعاليت‌هاي هسته‌اي تا موقعي كه تقاضا از طرف غرب هست، وجود ندارد.

مذاكرات هسته‌اي به پايان خود نزديك مي‌شود. در طول مذاكرات، تيم هسته‌اي ايران مشت فريب آمريكايي‌ها را باز كرد و افكار عمومي جهان را در صلح‌آميز بودن روند پيشرفت‌هاي هسته‌اي روشن نموده ‌است. ما چون نمي‌خواستيم بمب درست كنيم اصل گفتگو را پذيرفتيم.

كره‌شمالي چون رسما اعلام مي‌كرد كه دارد مجهز به بمب هسته‌اي مي‌شود، گفتگو را رها كرد و اكنون دست روي ماشه هسته‌‌اي، هماورد مي‌طلبد و صداي آمريكايي‌ها هم در نمي‌آيد.

ديروز مجلس، دولت را در صورت تصويب تحريم هاي جديد موظف به ادامه پيشرفت‌هاي هسته‌اي كرد.

اوباما بايد مسئوليت شكست مذاكرات را بپذيرد، اما مطمئن باشد ما به سمت هرچيز در دفاع از خودمان مي‌رويم
الا تجهيز به سلاح هسته‌اي!

اگر رفتار خصمانه آمريكايي‌ها ادامه پيدا كند ما به اندازه كافي قدرت داريم تا به اين رفتار پاسخ شايسته بدهيم.

چند روز ديگر مراسم سالگشت ۲۲ بهمن، روز پيروزي انقلاب برگزار مي‌شود. مردم دارند خودشان را براي نمايش اقتدار ملي آماده مي‌كنند. امسال فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل پرقدرت‌تر از سال‌هاي قبل در آسمان ايران اسلامي طنين‌افكن خواهد شد. نيروهاي مسلح با مديريت جهادي، امنيت ملي ما را تضمين كرده‌اند. ما براي نبرد سرنوشت‌ساز با آمريكا متكي به ارتش و سپاه هستيم. ارتش، سپاه و بسيج در اين نبرد سرنوشت‌ساز، بيش از هرزمان آماده اند.

نظر شما