شناسهٔ خبر: 82682 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

«پاندیگار امین مولیا» در دیدار با لاریجانی:

کشورهای مسلمان باید با گسترش تفکرات افراطی و خشونت‌پرور مقابله کنند

رئیس مجلس نمایندگان مالزی در دیدار با رئیس مجلس کشورمان با تأکید بر اینکه کشورهای مسلمان باید با گسترش تفکرات افراطی و خشونت‌پرور مقابله کنند، گفت: مالزی اقدامات قانونی متعددی را برای مقابله با فعالیت‌های داعش در نظر گرفته است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «پاندیگار امین مولیا» رئیس مجلس نمایندگان مالزی که در رأس هیأتی پارلمانی به تهران سفر کرده است، عصر با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مالزی را خوب و تاریخی خواند و اظهار داشت: دو کشور بزرگ مسلمان، با پیشینه غنی مناسبات خوب و پویای خود همواره در جهت تقویت همکاری‌ها و تعاملات مثبت قدم برداشته‌اند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های پرشمار موجود، دو کشور باید در مسیر رشد و بالندگی هر چه بیشتر روابط فیمابین در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری حرکتی شتابان داشته باشند.

لاریجانی در ادامه به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: وقت آن رسیده است که رهبران کشورهای اسلامی به وحدت نظر در زمینه نشان دادن چهره واقعی اسلام که دین انسان‌ساز و متعالی است، برسند.

وی در زمینه گفت‌گوهای هسته‌ای ایران با ۱+۵ نیز گفت: با وجود فتوای شرعی رهبری معظم انقلاب در باب ممنوعیت استفاده از هر گونه سلاح هسته‌ای که فراتر از هر قانون است، دیگر غرب نباید نگرانی داشته باشد و رویکرد کلی مجلس شورای اسلامی هم حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک داخلی برای حل و فصل موضوع است.

در ادامه این دیدار همچنین «پاندیگار امین حاج مولیا» رئیس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به چهارمین سفر خود به جمهوری اسلامی ایران طی شش سال ریاستش بر مجلس مالزی، گفت: مالزی به گسترش روابط و همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی اهتمام شایسته‌ای قائل است و تمایل دارد این مناسبات و همکاری‌ها هر چه بیشتر تعمیق یابد.

وی مردم ایران را دوست واقعی مردم مالزی خواند و با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری خواستار افزایش مبادلات بین مردم دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه شد.

رئیس مجلس مالزی ضمن تأیید و مشترک خواندن مواضع جمهوری اسلامی ایران با دیدگاه‌های رهبران کشورش در موضوع لزوم اتخاذ یک رویه واحد و منسجم در برخورد با جریانات تندرو و تروریست در منطقه به ویژه داعش گفت: مالزی اقدامات قانونی متعددی را برای مقابله با ایدئولوژی و فعالیت‌های افراطی این گروه در نظر گرفته است.

وی افزود: همه کشورهای مسلمان باید با گسترش تفکرات افراطی و خشونت‌پرور مقابله کنند.

رئیس مجلس مالزی در پایان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حاصله در فرایند حل و فصل موضوع هسته‌ای ابراز امیدواری کرد با لغو همه تحریم‌ها راه برای افزایش تعاملات و مبادلات تجاری فیمابین دو کشور تا حد مطلوب هموار شود.

نظر شما