شناسهٔ خبر: 82535 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

باهنر در نشست خبری:

همیشه در انتخابات نقش محوری داشته و دارم/ نه به کسی رسید دادم نه پول گرفتم

باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: منشأ پول رحیمی مشخص نبوده که کجاست؛ نه به کسی رسید دادم نه پول گرفتم.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، مهمترین محورهای سخنان محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران به شرح ذیل است:

- بیداری اسلامی الان با مشکلاتی برخورد کرده است که قابل پیش بینی بود؛ رهبری هم فرصت ها وتهدید های این حرکت را برشمردند

- رحیمی محکوم شده؛ در جریان انتخابات تلاش هایی انجام شده و هر کسی هم مادی هم معنوی‬ حمایت هایی داشته است، مهم این است کاندیداهایی که کمک جذب میکنند دقت کنند آن پول ها منشا پاکی داشته باشد‬.

- حاکمیت هم به این جمع بندی نرسیده کمک مشخص و مستقیم به کاندیداها بکند، معتقدم نظام باید برای تبلیغات کمک کند‬.کاندیدها یا از پول شخصی هزینه میکند، یا ممکن از کانالی به بیت المال بزند که البته مشروع نیست، یا از طرفداران خود کمک میگیرد.

- مسئله پول آقای رحیمی، قطعا مشخص نبوده که منشا پول کجاست؛ اگر رقیب اصولگرایی میخواهند به این مسئله دامن بزند بی اخلاقی است. نامزدها تلاش کنند وامدار نباشند یا اینکه بدانند منشأ پول آنها کجاست‬.

-همیشه در انتخابات نقش محوری داشته و دارم، و از کاندیداهای مد نظر خود حمایت می کنیم‬.

- من نه به کسی رسید دادم نه پول گرفتم‬، اما باید قبول کرد کار انتخاباتی هزینه دارد‬.

- ما در انتخابات رقیبی جدی داریم، تلاش می شود با جبهه پایداری به ائتلاف برسیم، بدنبال ائتلاف ١٠٠ درصدی است.

- به دوستان اصلاح طلبان هم توصیه می کنیم در چهارچوب قانون حضور داشته باشند‬.

- مشکلات الان مردم تعداد کرسی نیست، رسانه ها فضا را انتخاباتی نکنند، احزاب فعال هستند اما فضای عمومی نباید انتخاباتی شود.

- آیت الله مصباح از لحاظ کارهای فرهنگی خدمات زیادی داشته؛ وحدت جامعتین با ایشان برای ما مهم است‬.مشی ما این بوده که همواره زیر چتر جامعیتن باشیم‬.

- استانی شدن انتخابات هم مزیت هایی دارد هم اشکالاتی؛ حسن این روش این است افراد معرفی شده ملی تر هستند و با همه مسائل آشنا هستند‬؛ ‫اگر انتخابات استانی شود نمایندگان به کارهای خود میرسد‬ و انتخابات به سمت حزبی شدن و در غالب لیست پیش میرود‬ اما در عین حال ارتباط نمایندگان با مردم کمتر می شود.

- اگر این قانون تصویب شود برای انتخابات آتی استفاده خواهد شد، اگر سیاست های کلی تا تابستان ابلاغ شود احتمال دارد قانون اصلاح شود و برای انتخابات اعمال شود.

-در خصوص اظهارات نایب رییس آلمان، آنها هم چنان احساس پدرخواندگی دارند، گاهی نمی شود جلوی حرف آنها را گرفت؛ اما گاهی میشود نظام بر دیدارهای آنها نظارت کند. اظهاراتی بزرگتر از خود داشت، باید رعایت ادب را می کرد، کسانی که ملاقات کردند و گوش دادند باید پاسخگوباشند. آقایان نباید وامی دادند‬.

-دولت همواره برای پرداخت یارانه کسری دارد، دولت باید پر درآمدها را حذف کند؛ استدلال عدم شناسایی همه پر درآمدها درست نیست و خانواده ای با ماهیانه ٥ میلیون تومان باید حذف شوند‬.

- در انتخابات از همه ٢٩٠ کاندیدا حمایت می کنیم.

-سیاست های کلی انتخابات بالاتر از قانون است که توسط مجمع بررسی و تصویب میشود و برای اجرا باید تبدیل به قانون شود، رهبری بعد از مشورت با مجمع سیاست های کلی را ابلاغ و بر مبنای آنها قانون یا اصلاح میشود یا قانون جدید تصویب می شود.

نظر شما