شناسهٔ خبر: 82464 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

کارگروهی برای رصد ورزش همگانی در کمیسیون بهداشت تشکیل می شود

بهداشت43 نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد کارگروهی در این کمیسیون تشکیل شود تا هر سه ماه میزان ورزش همگانی را در کشور رصد کرده تا بتوان به بررسی راهکارهای ارتقای ورزش همگانی پرداخت.

به گزارش نماینده، «عبدالرحمان رستمیان» در گفت وگو با ایرنا با تشریح دستور کار روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: استماع گزارش مسؤولان وزارت ورزش و جوانان درخصوص اقدامات و برنامه های آن وزارت در جهت ارتقاء سطح سلامت و نشاط جامعه تنها دستور کار امروز کمیسیون به شمار می رفت.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورها ورزش و سلامت دارای یک وزارتخانه مجزا می باشند، ادامه داد: به همین دلیل کمیسیون بهداشت و درمان نیز به دنبال توسعه ورزش همگانی است تا سلامت شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به اینکه اگر نوجوانان و جوانان در این برهه از سن، فعالیت ورزشی نداشته باشند بسیاری از فرصت های خود را از دست می دهند اظهار داشت: از سویی دیگر در این جلسه تاکید شد که فعالیت های ورزشی مناسب کاهش بیماری ها را به دنبال دارد و لذا قدرت جسمانی و روحی افراد با ورزش افزایش می یابد.

رستمیان با بیان اینکه ایران سهم مطلوبی در ورزش همگانی ندارد، خاطر نشان کرد: کشورهایی که فعالیت مناسب تری نسبت به ورزش همگانی دارند از طول عمر بیشتری نیز برخوردارند به همین دلیل مقرر شد، کارگروهی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل شود تا هر سه ماه میزان ورزش همگانی را در کشور رصد کرده تا راهکارهای ارتقای ورزش همگانی را بررسی کند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود وقت، بررسی لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی بررسی شد و طرح بهینه سازی مصرف آب شرب نیز در جلسه بعدی کمیسیون بهداشت بررسی خواهد شد.

نظر شما