شناسهٔ خبر: 82368 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس در جهت اجرای قانون تقسیمات کشوری توسط وزارت کشور اقدام کند

محمدرضا خانمحمدی43 نماینده مردم ابهر در مجلس گفت: با توجه به اینکه طبق گفته رئیس مجلس منع اجرایی شدن قانون تقسیمات کشوری برداشته شده، وزارت کشور آن را به پس از تعیین تکلیف قوانین جامع کشوری موکول کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمدرضا خان محمدی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور امروز خود در صحن علنی اظهار داشت: در نامه‌ای که به رئیس مجلس در خصوص غیراجرایی شدن قانون تقسیمات کشوری ارسال کرده بودم، مرقوم شده بود که منع برداشته شده است، اما با توجه به این مصوبه وزارت کشور اعلام می‌کند که این قانون پس از تعیین تکلیف قوانین کشوری در دستور کار قرار می‌گیرد، از این رو از مجلس می‌خواهیم تا در این راستا اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه‌اش افزود: لازم است در خصوص ایجاد دفتر ایثارگران و جانبازان تعریض راه مواصلاتی ابهر و تأمین اعتبار لازم برای تأسیس بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر توجه لازم صورت گیرد.

خان محمدی ادامه داد: با وجود مذاکره با وزیر بهداشت، اقدامی در جهت تجهیز بیمارستان بوعلی صورت نگرفته است، همچنین از وزیر نیرو می‌خواهیم با ایجاد آب‌بندها و سدها در جهت رفع مشکلات آب کشاورزی منطقه اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به خرید منصفانه و حمایتی محصولات کشاورزی و پرداخت پول کشمکش‌های خریداری شده اقدام کند و وزارت علوم نیز در امر تقویت و بالا بردن کیفیت دانشگاه‌ها تلاش کند.

نظر شما