شناسهٔ خبر: 82360 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رضاصابری در نطق میان دستور:

از دولت می‌خواهم همان‌طور که در مذاکره با ۱+۵ به طرف مقابل لبخند می‌زند، به منتقدان داخلی نیز احترام بگذارد

رضاصابری43 نماینده آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت می‌خواهم که همان‌طور که در میز مذاکره با ۱+۵ به طرف مقابل لبخند می‌زند، به منتقدان داخلی نیز احترام بگذارد و با لحنی تمسخرآمیز با آنها برخورد نکند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، رضا صابری نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: در طول ۳۶ سال گذشته به برکت رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و حمایت‌های با بصیرت مردم همچنان با آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند بوده‌ایم و با وجود دشمنی‌های فراوان آمریکا و صهیونیسم و عوامل آنها دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی در همه حوزه‌های داخلی و عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌‌المللی به دست آورده‌ایم و از دولت می‌خواهم که همان‌طور که در میز مذاکره با ۱+۵ به طرف مقابل لبخند می‌زند، به منتقدان داخلی نیز احترام بگذارد و با لحنی تمسخرآمیز با آنها برخورد نکند.

وی افزود: امروز آرمانگرایی مبتنی بر واقعیت‌ها آن است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی بومی و علمی متکی بر فرهنگ اسلامی و انقلابی را در بودجه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای کشور اجرا کنیم.

صابری خاطرنشان کرد: امروز رسالت مجلس کمتر از دولت نیست و از اعضای کمیسیون تلفیق می‌خواهیم که در تدوین بودجه بدون نفت اقدام کنند که قطعاً دولت را کارآمدتر و نقش مردم را در تولید بیشتر می‌کند، کما اینکه پیامی روشن برای دشمنان ایران اسلامی در تحریم ملت غیور ایران دارد.

وی تصریح کرد: توجه به حوزه‌های علم و فناوری، توجه ملی و اساسی است و نه صنفی و جزئی، از دولت و مجلس می‌خواهیم تا در افزایش بودجه پژوهشی همتی جهادی و انقلابی داشته باشند. شایسته نیست در انتهای برنامه پنجم همچنان بودجه پژوهشی کمتر از شروع برنامه و کمتر از نیم‌درصد باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: علاوه بر بودجه باید به دولت یادآور شوم که دشمنان به دنبال کم ارزش نشان دادن دستاوردهای علمی و جلوگیری از رشد علمی کشور هستند، به افتخارات علمی خود ارج نهیم و ضمن تشکر از شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم می‌دانم به خاطر نفوذ انگیزه‌های سیاسی به فضاهای علمی و تحقیقاتی تذکر دهم که باید جلوی این خطر گرفته شود.

صابری تصریح کرد: امروز برخی از افراد دفاع و احترام به عوامل فتنه سال ۸۸ را برای خود یک فریضه می‌دانند، ما خسارت‌های عظیم نقشه آمریکایی ـ صهیونیستی به دست عوامل داخلی موسوی، کروبی و خاتمی را در فتنه ۸۸ نمی‌توانیم فراموش کنیم و قطعا مجازات عوامل فتنه تنها بخشی از مطالبه مردم است.

وی تصریح کرد: از برخورد قوه قضائیه با فساد اقتصادی حمایت می‌کنیم و از دستگاه قضا می‌خواهیم تا در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در مبارزه با فساد در هر رده‌ای برخورد محکم صورت گیرد.

نماینده رامیان و آزادشهر در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

نظر شما