شناسهٔ خبر: 82340 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

به اتهام "توهین به رئیس‌جمهور"؛

سعید زیبا کلام محاکمه شد/ صدور حکم چند روز آینده صادر می شود

در جلسه امروز دادگاه ختم رسیدگی به پرونده از سوی قاضی اعلام شد و احتمالاً تا چند روز آینده حکم نهایی صادر می‌شود و با توجه به عدم ارائه مستندات لازم حکم برائت احتمالا صادر شود.

به گزارش نماینده سجاد فصیحی وکیل سعید زیباکلام عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح جلسه امروز دادگاه سعید زیباکلام گفت: معاونت دادستانی علیه آقای دکتر سعید زیباکلام به اتهام توهین به رئیس‌جمهور اعلام جرم کرده بود و مستندات این اعلام جرم نیز گزارش یک خبرگزاری از جلسه سخنرانی آقای دکتر سعید زیباکلام در دانشگاه علوم اقتصادی بود.

وی افزود: در مرحله بازپرسی و دادگاه و در دفاعایت این‌گونه مطرح کردیم که گزارش یک خبرگزاری نمی‌تواند مستند یک دعوا شود، چون برداشت یک خبرنگار از جلسه سخنرانی است و باید مستنداتی اعلام شود که به صورت واضح و روشن مشخص کند که سعید زیباکلام حرفی زده که توهین به رئیس‌جمهور بوده است.

وکیل سعید زیباکلام، خاطرنشان کرد: علیرغم صدور قرار مجرمیت و ارسال پرونده به دادگاه و با توجه به همین ضعف مستندات، در مرحله اول رسیدگی به پرونده، قاضی پرونده را جهت تکمیل ادله و مستندات به بازپرسی بازگرداند.

فصیحی تصریح کرد: در مرحله تکمیلی پرونده نیز یک لوح فشرده از یک سخنرانی به پرونده اضافه شد که مربوط به توهین آقای دکتر سعید زیباکلام به رئیس‌جمهور نمی‌شد.

وی تاکید کرد: اتهام موضوع کیفرخواست توهین به رئیس جمهور است، اما مستندات ارائه شده مربوط به یک سخنرانی دیگر است.

وکیل سعید زیباکلام تصریح کرد: در جلسه امروز دادگاه ختم رسیدگی به پرونده از سوی قاضی اعلام شد و احتمالا تا چند روز آینده حکم نهایی صادر می‌شود و با توجه به عدم ارائه مستندات لازم حکم برائت احتمالا صادر شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۷:۴۲یاران ثقلین 0 1

    سلام
    به نظرم باید یه کمپین 99درصدی علیه توافق ژنو تشکیل بشه، 
    اگه قرار باشه توی این دولت به خاطر گفتن و افشاء حقایق کسی به عنوان مخالف این توافق نامه محاکمه بشه، ما نود و نه درصدیم و همۀ ما مخالف این توافقنامه ایم، 
    پس همۀ ما رو محاکمه کنید...
    اگه این امر صورت بگیره و توی فضای مجازی منتشر بشه و حمایت کنن دیگه یه نفر مجازات نمیشه....
    با تشکر
                                

نظر شما