شناسهٔ خبر: 82119 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

توصیه‌های آیت الله واعظ طبسی برای ارتقای جایگاه شوراها

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در انتخاب اعضای شوراها باید از افراد با صلابت و خوش فکر، که نگاهی جامع به موضوعیت شوراها دارند انتخاب کرد، تا بتوانند هرچه بهتر در یاری رساندن به مردم و دولت قدم بردارند.

به گزارش نماینده به نقل از شهریران، آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی، در دیدار با آقای غلامرضا بصیری پور رییس شورای عالی استانها، با ابراز امیدواری برای موفقیت بصیری‌پور در راه خدمت به مردم در شورای عالی استانها با عنایت اهل بیت (ع) و با کمک و نصرت الهی آنان، اظهار داشت:برای حضرتعالی دعا می‌کنیم و امیدواریم توفیقات خوبی را کسب کنید.

وی خطاب به رییس شورای عالی استانها نیز بیان داشت: از برکات و عنایات آقا علی ابن موسی الرضا(ع) این مسولیت نصیب یک مشهدی شده است و باید از این ظرفیت بالا، به خوبی استفاده شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در انتخاب اعضای شوراها باید از افراد با صلابت و خوش فکر، که نگاهی جامع به موضوعیت شوراها دارند انتخاب کرد، تا بتوانند هرچه بهتر در یاری رساندن به مردم و دولت قدم بردارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شورای عالی نقش بسیار ارزشمندی در کشور دارد و باید از این نقش در خدمت رسانی به مردم، به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: اصل ایجاد شوراهای اسلامی در قانون اساسی، نشان دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت ها و دیدگاه ها در اداره امور کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به بصیری پور اظهار داشت: شوراها بسیار مهم و ارزشمند هستند ولی نتوانستند تکالیف خود را بخوبی انجام بدهند، باید درکیفیت بخشیدن شوراها تلاش بسیاری شود، شما بحمد الله با سوابق اجرایی خوبی که داشته اید بخوبی می توانید این خلع را پرنمایید و نقش و جایگاه اصلی شوراها را به اجرا درآورید.

آیت الله طبسی با اشاره به نقش رسانه های استان خراسان در کمک و همیاری این شورا اذعان کرد: رسانه ها پتانسیل های بسیار مهمی برای توسعه هر منطقه هستند و نقش تعیین کننده ای در بهبود امور دارند. تمام رسانه های استان باید از این فرصت بدست آمده بخوبی استفاده نمایند و به میدان بیایند.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان خراسان یاد آورشد: مشهد مقدس دارای ظرفیت های بسیاری می باشد، باید تمام مسولین کشور از این ظرفیت ها بخصوص نیروی انسانی این استان استفاده نمایند و این کار استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما بصورت ویژه در زمینه همکاری با شورای عالی استانها آمادگی کامل را داریم و از این شورا حمایت می کنیم.

در ادامه بصیری پور رییس شورای عالی استانها ضمن ارایه گزارشی، وضعیت و اقدامات انجام شده در این شورا را تشریح کرد.

نظر شما