شناسهٔ خبر: 82006 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

لزوم تامین امنیت و معیشت مردم سیستان

میرمرادزهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت معلمین و مرزداران استان سیستان وبلوچستان در روزهای اخیر خواستار تامین امنیت این منطقه شد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، هدایت‌الله میرمرادزهی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: هر از گاهی شاهد شهادت معلمین و بقیه اقشار خدمت‌گذار در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

در تاریخ ۹۳/۱۱/۵ نیز معلم والامقام به عنوان کمال گمشادزهی توسط افراد ناشناس به شهادت رسید. همچنین مرزبانان شهرستان سراوان نیز در هفته‌های گذشته به شهادت رسیدند.

این نماینده مجلس از کمیسیون امنیت مجلس و شورای عالی امنیت ملی خواست که با حمایت از استاندار سیستان و بلوچستان زمینه‌ی تامین امنیت دراین منطقه را فراهم آورد.

او همچنین به تامین معیشت مردم نیز اشاره کرد و افزود: معیشت مردم از طریق مرز تامین می‌شود در حالی که با وجود خشکسالی هیچ کدام از مناطق مرزی گمرک ندارند، از مسئولان می‌خواهم تا منطقه ویژه اقتصادی رادر دستور کار خود قرار دهیم.

این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه سیستان وبلوچستان بهترین خرمای کشور را داراست، از خرید تضمینی آن با قیمت پایین انتقاد کرد و خواستار تعیین قیمت خرید تضمینی به مبلغ بالاتری شد.

نظر شما