شناسهٔ خبر: 81826 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی دلیگانی در تذکر آیین‌نامه‌ای:

مصوبه وزارت صنعت درباره ترجیحات تعرفه‌ای با ترکیه مغایر ۴ اصل قانون اساسی است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی431 نماینده شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به مصوبه اخیر وزارت صنعت در مورد ترجیحات و تخفیفات تعرفه ای با کشور ترکیه گفت: این مصوبه با اصول ۱۱۰، ۱۵۳ و ۱۲۵ و ۱۳۸ قانون اساسی تعارض دارد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای درباره مصوبه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت راجع به ترجیحات و تخفیفات تعرفه ای با کشور ترکیه گفت: این قرارداد با بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که تبیین سیاست‌های کلی نظام را بر عهده مقام معظم رهبری می‌داند، تضاد دارد.

وی مغایرت این مصوبه با بندهای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی که بر افزایش تولید در داخل را یادآور شد و اظهار داشت: در سیاست های اقتصاد مقاومتی تأکید شده است که باید افزایش تولید در داخل داشته باشیم.

حاجی دلیگانی به مغایرت این مصوبه با بند ۱۰ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی که بر حمایت هدفمند از صادرات تأکید دارد، اشاره کرد و گفت: این مصوبه همچنین با بند ۲۲ این سیاست ها به جهت مخاطرات سیاسی که برای کشور به وجود می‌آورد تضاد دارد از طرف دیگر با اصل ۱۵۳ قانون اساسی که در مورد سلطه بیگانه هشدار می‌دهد و با اصل ۱۲۵ این قانون که می‌گوید هر قراردادی با کشورهای خارجی باید به تصویب مجلس برسد تعارض دارد.

نماینده مردم شاهین شهر با اشاره به اصل ۱۳۸ قانون اساسی که عنوان می‌دارد مصوبات دولت نباید برخلاف قوانین و سیاست‌های کشور باشد، گفت: رهبری در جمع اعضای هیأت دولت فرمودند نباید تعرفه واردات را کنترل کنید بلکه باید به قطع واردات توجه کنید.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: ایشان در ادامه فرمودند من با این تفکر که با واردات به ارتقاپذیری کیفیت پرداخته و با آن رقابت کنیم، با آن مخالفم و باید با راهکار دیگری کیفیت را ارتقا داد.

نظر شما