شناسهٔ خبر: 81822 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌پور در صحن علنی مجلس:

وزرای آموزش و پرورش این وزارتخانه را به آزمایشگاه افکار خاص خود تبدیل می‌کنند

قاضی پور43 نماینده ارومیه در مجلس گفت:هر وزیر آموزش و پرورشی که می‌آید به سلایق خاص خود عمل و وزارت آموزش و پرورش را به آزمایشگاه افکار خاص خود تبدیل می‌کند، در حالی که بررسی نمی‌کنند که تصمیمات یک شبه آنها چه تأثیری بر کشور می‌گذارد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سؤال ملی نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان از علی‌ اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قاضی‌پور در این سؤال از وزیر آموزش و پرورش پرسید: چرا معلمان پیش‌ دبستانی و شرکتی را استخدام نمی‌کنید؟ چرا زمان و سرفصل آزمون استخدامی را اعلام نمی‌کنید؟ چرا مطالبات معلمان پرداخت نمی‌شود؟

این سؤال پیش از این در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد رسیدگی قرار گرفته بود، اما به دلیل قانع نشدن نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های وزیر برای رسیدگی بیشتر به صحن علنی موکول شد.

قاضی‌پور در بخشی از سخنان خود گفت: چرا قانون پیش‌دبستانی‌ها بر اساس الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ اجرایی نمی‌شود؟ قوانین مصوب در خصوص شرکتی‌ها چرا اجرایی نمی‌شود؟ برای پیش‌دبستانی‌ها شرایط گذاشتید که تا سال ۸۹ به ما بگویید که سرفصل‌ها و زمان امتحان چه زمانی برگزار خواهد شد و برای سن شرکت‌کنندگان چه شرایطی را لحاظ کرده‌اید و این نکته باید مد نظر وزارتخانه محترم باشد که این افراد جوانی خود را صرف این راه کرده‌اند که اینگونه با آنها برخورد می‌شود.

قاضی‌پور ادامه داد: هر وزیر آموزش و پرورشی که می‌آید به سلایق خاص خود عمل می‌کند و وزارت آموزش و پرورش را به آزمایشگاه افکار خاص خود تبدیل می‌کند در حالی که بررسی نمی‌کنند که تصمیمات یک شبه آنها چه تأثیری بر کشور می‌گذارد.

وی با بیان اینکه مجلس دادگاه سیاسی است، افزود: این معلمان پیش دبستانی و نهضتی چند سال به نظام آموزش و پرورش کشور کمک کردند، بدون اینکه مجبور به این کار باشند، آنها به دانش‌آموزان سواد آموختند و با کمترین دستمزد به استثمار گرفته شدند.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: این معلمان با کمترین حقوق به دورافتاده‌ترین مناطق کشور رفتند تا به دانش‌آموزان سواد بیاموزند، پولی که از بابت تدریسشان گرفتند حتی کفاف هزینه رفت و آمد آنها را نمی‌دهد، اکثر آنها از خانواده‌های مستضعف جامعه هستند و اگر استخدام نشوند زندگی آنها از هم می‌پاشد، منتظر اقدام وزارت آموزش و پرورش هستیم تا این معلمان به زندگیشان سروسامان دهند، امید این عزیزان به یأس تبدیل شده است و از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم تا وضعیت این معلمان را پیگیری کند.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: آقای فانی اگر با دختر یا پسر شما چنین رفتار می‌شد، آیا به انقلاب و نظام بدبین نمی‌شدید؟ شما امروز به خاطر عدم توجه به تکالیف قانونی خود در این محکمه سیاسی حضور دارید. آیا به دنبال اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان و ایجاد حیاط خلوت بودید و از آموزش و پرورش غافل شدید؟ هر چند در این دوره فقط آموزش مطرح است و از پرورش خبری نیست! به دلیل عملکردهای شما، نانی در سفره فرهنگیان باقی نمانده است.

قاضی‌پور تصریح کرد: با سوءتدبیر در دولت تدبیر و امید نمی‌توانیم فرمان آموزش و پرورش را بچرخانیم، چرا معلمان شرکتی را به برخی مناطقی که معلم ندارند نفرستادید؟ هم‌اکنون خراسان شمالی ۴۰۰ معلم کم دارد. چرا آزمون استخدامی که قرار بود ۱۷ مرداد برگزار شود را لغو کردید و امید آنها را ناامید کرده و باعث تجمع آنها مقابل مجلس شدید؟

وی یادآور شد: اگر آموزش و پرورش، ‌ نیروی مازاد داشت، چرا سال‌های سال از این افراد استفاده کردید و حالا به بهانه‌های مختلف نسبت به استخدام آنها اقدام نمی‌کنید!؟ این افراد تا کی باید منتظر بمانند تا از سوی شما اتفاقی بیفتد!؟ بهانه‌هایی که شما برای استخدام نکردن آنها اعلام می‌کنید، دردی از مشکلات آنها دوا نمی‌کند.

نظر شما