شناسهٔ خبر: 81810 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ماجرای ضرب و شتم دبیر ریاضی در تهران

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ضرب و شتم یکی از دبیران حین رفتن به مدرسه گفت:‌ هیچ فردی اجازه تعرض زبانی یا جسم به معلمان را ندارد و در این رابطه شکایت کرده و پرونده‌ای را در دستگاه قضایی تشکیل داده‌ایم.

به گزارش نماینده، ‌مدتی پیش اخباری در رسانه‌ها منعکس شد که از ضرب و شتم معلم ریاضی شهر تهران خبر می‌داد این معلم حین رفتن به مدرسه از سوی افرادی که به نظر می‌رسید از اولیای دانش‌آموزان باشند مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار گرفت.

مدتی پیش نیز خبری منعکس شد که از ضرب و شتم یکی از دبیران شهرستان خرمشهر توسط پدر یکی از دانش‌آموزان خبر می‌داد در این ماجرا وقتی معلم مدرسه با یکی از دانش‌آموزان جر و بحث کرد و بعد از آن وقتی ماجرا به گوش پدر دانش‌آموز که معاون یکی از سازمان‌‌ها بود، رسید وی با مراجعه به مدرسه در حضور سایر دانش‌آموزان سیلی را به گوش معلم زد.

برای پیگیری بیشتر این ماجرا به ویژه ماجرای ضرب و شتم دبیر ریاضی یکی از مدارس شهر تهران به سراغ مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران رفتیم تا نخست صحت این موضوع مشخص شود همچنین از تدابیر آموزش‌وپرورش برای حمایت از معلمان مطلع شویم.

ثقفی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید ضرب و شتم دبیر ریاضی یکی از مناطق شهر تهران گفت:‌ پس از مطلع شدن از ماجرای ضرب و شتم یکی از دبیران شهر تهران شکایتی از سوی آموزش‌وپرورش به جریان افتاده است ضمن اینکه مدیر و معلم مدرسه نیز شکایت خود را در مراجع قضایی طرح کرده‌اند.

وی افزود: هیچ فردی اجازه ندارد به بهانه‌های مختلف به معلمان تعرض زبانی یا جسمی کند حتی اگر در این ماجرا معلم دچار تخلف شده بود این موضوع از طریق مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

ثقفی گفت: افراد به بهانه‌های مختلف حق هتک حرمت معلمان را ندارند. آموزش و پرورش شهر تهران بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر تخلفی از سوی معلم صورت گرفته باشد از طریق مراجع ذیصلاح به آن رسیدگی خواهد کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: اگر معلمی مورد هتک حرمت و تعرض قرار گیرد از  طریق اداره آموزش و پرورش به مراجع قضایی شکایت خواهیم کرد و برای برقراری امنیت و حقوق معلمان تلاش می‌کنیم. در برخی موارد شاهدیم که یک معلم به دلیل نحوه تدریس یا نمره کم، مورد اهانت قرار می‌گیرد در صورت وقوع چنین شرایطی معلم، مدیر مدرسه و اداره آموزش و پرورش می‌توانند از متعرضان شکایت کنند.

ثقفی مجدداً تأکید کرد: اگر معلم هم تخلف کرده باشد حتماً این تخلف از طریق مراجع مربوطه و مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد. هر گونه رفتار خارج از چارچوب و هتک حرمت و آسیب رساندن به همکاران فرهنگی ما پیگیری قانونی خواهد داشت.

نظر شما