شناسهٔ خبر: 81507 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در تذکر سلیمانی و بذر‌پاش به رئیس‌ جمهور مطرح شد

لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های فضایی و ماهواره‌ای کشور و جلوگیری از افول این صنعت

مجلس نمایندگان تهران به رئیس‌ جمهور در خصوص لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های فضایی و ماهواره‌ای کشور و جلوگیری از افول این صنعت تذکر دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (پنجم بهمن‌ ماه ۹۳) از سوی هیأت‌ رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

محمد‌ سلیمانی و مهرداد بذر‌پاش نمایندگان تهران به رئیس‌ جمهور لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های فضایی و ماهواره‌ای کشور و جلوگیری از افول این صنعت را متذکر شدند.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، حسین نجابت و سید‌ مرتضی حسینی نمایندگان ارومیه، تهران و قزوین در تذکری به وزیر صنعت خواستار توضیح علت تقسیم‌بندی محلات بر اساس قیمت نان شدند.

مهناز بهمنی نماینده سراب در تذکری به وزیر صنعت خواستار تسریع در جلوگیری از کاهش کیفیت محصولات ایران‌ خودرو به دلیل استفاده از قطعات نامرغوب چینی شد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به رئیس‌ جمهور در مورد علت ضعف مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثار‌گران کشور تذکر داد.

جواد کریمی قدوسی، نصرالله پژمان‌فر، سید‌ محمود نبویان، فاطمه آلیا، زهره طبیب‌زاده، روح‌الله حسینیان، محمد سلیمانی، حبیب آقاجری، حسینعلی حاجی‌‌ دلیگانی، ابراهیم آقامحمدی، روح‌الله عباسپور، سید‌ مرتضی حسینی و سید‌ علی طاهری نمایندگان مشهد، تهران، ماهشهر، شاهین‌شهر، خرم‌آباد، بوئین‌زهرا، قزوین و گرگان در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار جلوگیری از ادامه فعالیت مسئولان دارای دو تابعیت شاغل در دولت یازدهم شدند.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت حمایت هرچه بیشتر از جشنواره مردمی فیلم عمار را متذکر شد.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان به رئیس‌ جمهور ضرورت تجدید‌نظر در هزینه سرسام‌آور ۵۴ هزار میلیارد تومانی ۱۰ بانک دولتی که در تقابل با رونق اقتصادی و رشد تولید ملی است و منجر به هزینه بالای ۲۰ درصدی تولید پول در کشور شده است را متذکر شد.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار علت عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص افزایش نقدینگی در کشور شد.  

احمد‌ علی مقیمی نماینده مردم بهشهر در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار توضیح علت حضور در کشور فرانسه همزمان با توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام شد.

فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده نمایندگان تهران در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان ۵۰ دانش‌آموز ناشنوا در مناطق ۶، ۱۲ و ۱۳ تهران شدند.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و عباس مقتدایی نمایندگان ارومیه، تهران و اصفهان در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری از انتشار مطالب روزنامه‌های خارجی در توهین به پیامبر اکرم (ص) در روزنامه‌های داخل کشور شدند.

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در تذکری به وزیر نفت عنوان کرد به داد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برسید، در این شرکت شفافیت مالی مشهود نیست و علت آن چیست؟

عباس مقتدایی، قاسم جعفری، سید‌ ناصر موسوی لارگانی، سید‌ مهدی هاشمی، عطا‌ءالله سلطانی صبور، علیرضا سلیمی، سید‌ باقر حسینی، ابوالقاسم خسروی، رضا صابری، علی ایرانپور، سید‌ علی طاهری و علیرضا منظری توکلی نمایندگان اصفهان، بجنورد، فلاور‌جان، تهران، رزن، محلات، زابل، تربت حیدریه، رامیان، و آزاد‌شهر، مبارکه، گرگان و بافت به وزیر امور خارجه ضرورت دقت در رفتار‌های دیپلماتیک با توجه به رخداد‌های اخیر و دقت بیشتر در رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت و پرهیز جدی از مذاکرات خیابانی خارج از عرف دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با اجانب را متذکر شدند.

مهدی کوچک‌زاده و حمید رسایی نمایندگان تهران در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کردند با توجه به استمرار دشمنی‌ها و تشدید تحریم‌ها و توهین‌ها بر کدام اصل حکمت، عزت و مصلحت با وزیر خارجه آمریکا پیاده‌روی کردید.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم برخورد با نشریه اصفهانی توهین‌کننده به مقدسات و مسئولان کشور و به وزیر صنعت لزوم پرهیز از اظهارات نسنجیده و به دور از منافع ملی را متذکر شد.

نظر شما