شناسهٔ خبر: 81503 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نماینده بیرجند: تسهیلات گران قیمت کمکی به خروج تولید از رکود نمی‌کند

حجت الاسلام عبادی43 نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات گران قیمت کمکی به خروج تولید از رکود نمی‌کند. صاحبان صنایع و کشاورزان توان بازپرداخت چنین تسهیلاتی را ندارند؛ چرا برای تسهیلات بانکی سودهای بالا در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، سیدمحمدباقر عبادی در تذکر شفاهی گفت: اهانت به پیامبر رحمت را محکوم کرده و از اهانت‌کنندگان و حامیان آنان برائت می‌جویم.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار کاهش نرخ کارمزد تسهیلات بانکی برای بخش تولید شد و افزود: تسهیلات گران قیمت کمکی به خروج تولید از رکود نمی‌کند. صاحبان صنایع و کشاورزان توان بازپرداخت چنین تسهیلاتی را ندارند؛ چرا برای تسهیلات بانکی سودهای بالا در نظر گرفته می‌شود.

وی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توجه ویژه مدیران این وزارتخانه به خبرنگاران شد و افزود: خبرنگاران از حداقل‌های معیشتی مثل حقوق، امکانات و مسکن مناسب برخوردار نیستند. بی‌اعتنایی به وضعیت خبرنگاران خدوم به نفع کشور نیست.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس‌جمهور، گفت: لازم است دولت توجه ویژه‌ای به مرزنشینان داشته باشد به ویژه مرزهای خشک و بی‌آب شهر کشور. چنانچه مرزنشینان مهاجرت کنند امنیت و حفظ مرزهای شرقی هزینه‌های بیشتری را به دولت تحمیل خواهد کرد.

عبادی در تذکری به وزیر نیرو، گفت: به شما هشدار می‌دهم چرا باروری ابرها استان خشکسال مثل استان خراسان جنوبی فراموش ‌شود و استان‌های پرآب در لیست وزارت نیرو قرار بگیرد؟ از شما می‌خواهم سریعا در پیشگاه خداوند عادل توبه کنند و با اصلاح عملکرد خود از مردم استان خراسان جنوبی عذرخواهی کنند والا خود را برای روزهای سخت در مجلس و حسابرسی سخت در قیامت آماده کنند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: حق نوار مرزی به همه فرهنگیان مرزنشین باید تعلق بگیرد. تبعیض در این زمینه روا نیست. لازم است مسئولان اجرایی استان مصوبات سفر رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را با قاطعیت دنبال کنند و الا این کوتاهی قابل بخشش نیست.

نظر شما