شناسهٔ خبر: 81403 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

«دنگ‌شو»‌ و «چارتار» گوی سبقت را ربودند

کنسرت موسیقی/431 بلیت‌فروشی جشنواره‌ی موسیقی فجر در حالی از دوم بهمن‌ماه آغاز شده است که گروه‌های موسیقی «دنگ‌شو» و «چارتار» گوی سبقت را از سایر گروه‌های موسیقی پاپ ربوده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری ایسنا، گروه‌های موسیقی «دنگ‌شو» و «چارتار» برای اولین‌بار است که در جشنواره‌ی موسیقی فجر شرکت می‌کنند و در بخش پاپ این رویداد، در کنار سایر خوانندگان مطرح پاپ قرار گرفته‌اند. این در حالی است که دو روز پس از آغاز بلیت‌فروشی برای جشنواره، بلیت‌های این دو گروه موسیقی تقریبا روبه اتمام است.

«چارتار» قرار است، ۲۴ بهمن ماه طی دو سانس در سالن همایش‌های برج میلاد به روی صحنه رود و گروه «دنگ شو» نیز یک اجرا در ۲۸ بهمن دارد و نسبت به همتایان خود در بخش پاپ جشنواره، از فروش خوبی برخوردار شده‌اند.

«چارتار» ‌ در سال ۱۳۹۰ تشکیل شده‌ است و آرش فتحی (آهنگساز)، احسان حائری (ترانه‌سرا)، آیین احمدی‌فر (تنظیم‌کننده) و آرمان گرشاسبی (خواننده) گروه چارتار را تشکیل می‌دهند. سبک این گروه تلفیقی است و موسیقی الکترونیک را با آواز ایرانی تلفیق کرده است. اشعار و ترانه‌ها و همچنین لحن و صدای خواننده که برگرفته و استوار بر ادبیات و موسیقی کلاسیک ایرانی است، از یک سو و همچنین ملودی‌های پویا و تنظیم‌های مدرن از سوی دیگر، فضای متفاوتی را در موسیقی این گروه به‌وجود آورده‌ است.

«دنگ‌شو» نیز یک گروه موسیقی با نگرش تازه به ترانه‌های ایرانی و موسیقی مردمی ایران است. ژانر موسیقی آن‌ها ترانه‌های فولکلور با ویرایش امروزی است.

رضا شایا و طاها پارسا پدیدآورندگان این گروه هستند. سازهای اصلی که در موسیقی «دنگ‌شو» استفاده می‌شود، عبارتند از: پیانو، ساکسفون، تنبک، کنترباس یا گیتارباس و مجموعه طبل‌ها که در بسیاری از آهنگ‌ها با خط‌های آوازی همراه می‌شوند.

نظر شما