شناسهٔ خبر: 81287 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام روحانی در نماز جمعه تهران:

سفر وزیر امور خارجه به فرانسه دل مردم را خون کرد

سیدحمید روحانی/2 رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصرو انقلاب اسلامی ایران : رفتن وزیرخارجه کشور به فرانسه در زمان توهین‌های آن‌ها به مسلمین دل مردم را خون کرد.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران،  حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن عرض تسلیت اهانت به پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (س) به امام زمان، مقام معظم رهبری و ملت مسلمان و شریف ایران اظهار داشت: این فاجعه که بسیار وقیحانه و بی‌شرمانه بود دل مسلمانان را به درد آورد.  

وی تصریح کرد: استکبار جهانی در برابر پیشرفت اسلام در جهان غرب به شدت مستأصل شده و کارشناسان غربی پیش بینی کرده‌اند که در آینده‌ای نزدیک اسلام جهان غرب را درپی می‌گیرد و آزادی‌خواهان و مظلومان را به حقوق خود می‌رساند از همین‌رو غرب با این جنایت‌ها می‌خواهد از پیشرفت  و گسترش اسلام در جهان جلوگیری کند.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصرو انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: غرب که مدعی مهد تمدن است اکنون تحمل روسری دختران و حجاب را ندارد و آسایش مسلمانان را از آنها سلب می‌کند و هر روز علیه مسلمانان نقشه‌های اهانت آمیزی را دنبال می‌کند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی اشاره‌ای به اقدامات فجیع غرب در برابر مسلمانان در ادوار گذشته داشت و گفت: در بوسنی هرزگوین ۸ هزار مسلمان را قتل عام کردند و به دنبال نسل‌کشی بودند و انقدر فضاحت را به حد کمال رساندند که اگر زن بارداری را می‌دیدند بر روی پسر یا دختر بودن بچه شرط بندی می‌کردند و بعد مادر را می‌کشتند و آن بچه را بیرون می‌آوردند.  
 
وی افزود: در بوسنی و هرزگوین با اجساد مسلمانان آبگوشت درست می‌کردند و به خورد اسرای مسلمان می‌دادند که این کار نشان از اقدامات فجیع و وحشی‌گری آنها در قبال مردم جهان دارد و اکنون نیز در میانمار این فضاحت را انجام می‌دهند و مسلمانان را می‌کشند.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصرو انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه آنها زمانی که گرایش مردم به امام خمینی را دیدند رهبرهای قلابی را مطرح کردند بیان داشت: زمانی که این گرایشات را دیدند بن‌لادن و رهبرهای اسلامی را آوردند تا چهره اسلام و مسلمانان را خراب کنند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی ادامه داد: شیعه انگلیسی، سلفی آمریکایی، وهابی صعودی و داعش صهیونیست برای آن است که مقابل پیشرفت اسلام در جهان بایستد و به مردم اسلام را وحشی جلوه دهد.  
 
وی افزود: اگر به قوانین عربستان رجوع کنیم متوجه می‌شویم که با ایجاد قوانین ارتجاعی به دنبال آنند که جبهه اسلام را خراب کنند و اسلام را دینی بسته جلوه دهند و اگر به عراق و سوریه نیز نگاه کنیم با راه اندازی هرج و مرج و کشت و کشتار به دنبال اسلام هراسی در میان مردمان جهان هستند.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصرو انقلاب اسلامی ایران گفت: شیعه انگلیسی، سلفی آمریکایی، وهابی صعودی و داعش صهیونیست از یک آبشخور هستند و تمام آنها خادم صهیونیست و اسرائیل منحوس و جنایتکار هستند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی تصریح کرد: تکفیری‌ها و سلفی‌ها از اقدامات فجیع خود فیلم می‌گیرند و در رسانه‌ها پخش می‌کنند تا وجهه اسلام را خراب کنند این تروریست های خون آشام برای آن است که در جهان اسلام هرج و مرج ایجاد کنند تا رژیم صهیونیستی را از بیداری اسلامی نجات دهند و این خیزش اسلامی و مردمی (بیداری اسلامی) خود را کمرنگ جلوه دهند تا از پیشرفت اسلام و مسلمانان جلوگیری کنند.  

وی به نکته مهمی اشاره داشت و تصریح کرد: این وحشی‌گری‌هایی که توسط استکبار جهانی صورت می‌گیرد نشان از این دارد که حاکمان غربی در دوران بربریت و قرون وسطی به سر می‌برند و به شدت به دنبال درندگی هستند و آنها از انسانیت بویی نبرده‌اند.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصرو انقلاب اسلامی ایران اشاره‌ای به پیام حکیمانه مقام معظم رهبری برای جوانان اروپایی داشت و گفت: پیام حکیمانه مقام معظم رهبری برای جوانان اروپایی بر این است که نسل جوانان غرب را از بربریت نجات دهد که این پیام پیامی حکیمانه و در راستای جهانی شدن اسلام است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی با بیان اینکه جنایتکاران غرب از انسانیت تهی هستند بیان داشت: این اقدام فرانسه دست صهیونیست‌ها و آمریکا بود که می‌خواستند بگویند اگر اسلام رواج پیدا کند وحشی‌گری و جنایت هم با آن رواج پیدا می‌کند و در تلاش بودند که با این اقدام اسلام هراسی را میان مردمانشان پیش ببرند اما یادشان رفته است که یانگی‌ها با سیاه پوست‌ها چه برخورد ضد انسانی داشته‌اند.  
 
وی ضمن درود به مقام شامخ امام خمینی(ره) گفت: امام ماهیت سردمداران غربی را برای ما مشخص کرد و درباره آنها فرمودند: از غربی‌ها در حذر باشید زیرا آنان از شیطان پست‌ترند و از تمدن گریزانند که ضرر آنها بر آدمیان از آدم‌خواران بیشتر است.  

رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصرو انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه امام (ره) جریان‌شناس و دشمن‌شناسی بودند که در این زمینه نظیر ایشان کمتر دیده‌ایم بیان داشت: امام زمانی که پهلوی را شناخت در آن مقطع در حوزه علمیه عده زیادی شاه را قبول داشتند اما امام با جریان‌شناسی خوب و دشمن‌شناسی که داشت دید تمامی مردم را نسبت به اقدامات رژیم پهلوی باز کرد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی افزود: گروه‌های ملی‌گرا بر این باور بودند که اگر مویی از سر شاه کم شود ایران، ویران خواهد شد و کشور قطعه قطعه می‌شود از همین رو زمانی که در نوفلوشاتو حضور داشتیم مهندس بازرگان آمد و می‌خواست امام را قانع کند که بگذارد شاه باشد اما امام گفتند اگر شاه برود هیچ اتفاقی نمی‌افتد چگونه می‌شود شاه را قبول داشت زیرا او جنایت‌ها و خیانت‌های زیادی را علیه این ملت کرده است.  
 
وی ادامه داد: شاه در مقاطع زمانی کسانی را واسطه قرار داد که وی را بیرون نیاندازند و حتی نمایندگانی را به محضر امام فرستاد که بگذارند شاه بماند و هر قانونی را که بگوید عملی می‌کند اما امام معتقد بود شاه آلت دست استکبار است چگونه می‌تواند قوانین اسلامی و مردمی را در کشور پیاده کند.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران گفت: امام در مقطعی زمانی فرمودند: این بچه را من بزرگ کردم هرگاه تحت فشار باشد هرچه بگوییم گوش می‌کند اما وقتی اوضاع برگردد خدمتکار آمریکا و خائن به ملت می‌شود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی با بیان اینکه اقدامات شاه ایران را به ذلت نشاند اظهار داشت: قانون کاپیتالیسیون را به نفع آمریکا تصویب کرد و این اجازه را به سرجوخه‌های وحشی آمریکایی داد که هر اقدامی می‌خواهند در کشور ما انجام دهند و شاه به نفع آمریکا اصلاحات ارضی انجام داد و کشور ایران را در قسمت غلات فلج کرد تا ما را واردکننده محض کند و نفت ایران را نیز به چوب حراج زده بود و به آمریکایی‌ها می‌داد.  
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان در آن زمان بر این کشور مسلط شده بودند تصریح کرد: امام با دشمن‌شناسی خوبی که داشت زمانی که ملی‌گرایان بر این باور بودند که آمریکا حامی حقوق بشر است امام این حرف ها را قبول نداشت و ثابت کرده بود که تمامی اقدامات و فجایع جهانی و کشتارها به واسطه آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصرو انقلاب اسلامی ایران افزود: این روشنفکران خادم غرب همیشه از زمان مشروطه تاکنون به ملت ظلم کردند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی ادامه داد: امام خط‌هایی که با اسلام همراهی ندارند را می‌شناخت و اجازه نمی‌داد که نقش موثری را ایفا کنند و تا وقتی که سیاست ناسیونالیستی، ملی‌گرایی و غرب زدگی را داشتند به دلیل توطئه‌ها امام اجازه وارد شدن به عرصه انقلابی و سیاسی کشور را نمی‌داد.  
 
وی با بیان اینکه خطر توطئه‌ها و جریان‌ها هنوز وجود دارد اظهار داشت: افرای سعی می‌کنند و با فتنه‌‌ها می‌خواهند راه امام را صد کنند و ولایت فقیه را کم جلوه دهند از همین‌رو نباید فکر کنیم که فتنه ۸۸ تمام شده است بلکه ادامه دارد.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: فتنه‌گران خادم آمریکا بودند و می‌خواستند نیروهای انقلابی را گوشه‌نشین کنند و این نشانه‌های فتنه هنوز ادامه دارد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی با بیان اینکه رژیم شاه به دنبال آن بود که ملت مسلمان را به خاک و مزلت بنشاند گفت: اخیرا به سندی دست پیدا کردند که اگر انقلاب به پیروزی نمی‌رسید خدا می‌داند که بر سر ملت چه اتفاقی می‌افتاد زیرا نقشه‌های پلیدی را علیه مسلمانان ایرانی کشیده بودند.  
 
وی افزود: رژیم از چادر نفرت داشت زیرا چادر نماد مقاومت ایران در برابر غرب بود و نشان می‌داد که فرهنگ غربی نمی‌تواند نفوذی بر ما داشته باشد از همین‌رو در سال ۵۵ طرحی را مطرح کردند که زنان چادری جایگاهی در کشور نداشته باشند.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران در ادامه بیان بندهای این طرح پرداخت و تصریح کرد: آنان به دنبال آن بودند که چادر را برای دانش آموزان، دانشجویان و زنان کارمند ممنوع کنند و مطرح کرده بودند که زنان چادری نباید ارتقاء درجه پیدا کنند و از مراجعه به مکان‌های دولتی باید خودداری می‌کردند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی ادامه داد: شرکت‌ واحد و اتوبوسرانی حق ارائه سرویس به زنان چادری را نداشت و زنان چادری نمی‌توانستند با هواپیماهای ملی مسافرت کنند واز مراکز تفریحی و سینماها استفاده کنند و حتی از ورود به کتابخانه‌ها و شرکت در هرگونه مجامع عمومی نیز منع می‌شدند که این قانون ۲۰ بند داشت که نشان از نقشه‌های شوم دشمنان دارد که این طرح غیرانسانی تصویب شده بود اما بر این باور بودند که به یک دفعه نمی‌توانستند اجرا کنند.  
 
وی با بیان اینکه استکبار و عواملش به شدت دنبال توطئه هستند بیان داشت: به دنبال آنند که ملت را از اسلام و ولایت فقیه  باز گردانند.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصرو انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: با کاهش قیمت نفت توطئه عظیمی را انجام دادند که ملت ما را به زانو در بیاورند اما ملت هیهات من‌المنذله را سر داد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی گفت: راه فتنه‌گران راه ظلمت و ذلت است و فتنه‌گران می‌خواهند روشنایی و ولایت فقیه را کم اثر جلوه دهند اما آنها از نظر فکری مسخ شده‌اند و تنها به آمریکا فکر می‌کنند.  
 
وی تصریح کرد: طرفداران فتنه به دنبال آن بودند که ایران اسلامی را در برابر غرب تسلیم کنند و راه امام و ولی فقیه را نادیده بگیرند.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصرو انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد: جریان رفتن وزیرخارجه کشور به فرانسه در زمان توهین و فشردن دست آن جنایتکاران دل مردم را خون کرد که این ادامه راه فتنه‌گران است از همین‌رو ملت شریف ایران خواهان آنند که سفیر فرانسه از ایران اخراج شود که بی‌اعتنایی از این خواسته و لبخند به استکبار جهانی ادامه راه فتنه گران است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید روحانی ادامه داد: اصحاب فتنه به تنهایی آنهایی نبودند که آن آتش را به پا کردند و اکنون نیز عده‌ای هستند که این آتش را ادامه می‌دهند.  
 
وی گفت: ملت از این گونه ذلت‌پذیری‌ها رنج می‌کشد همان‌طور که مقام معظم رهبری در برابر این سازش‌کاری‌ها و خط‌هایی که به امام ربطی ندارد رنج می‌کشند.  
 
رئیس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران در پایان خاطر نشان کرد: به امید خدا و به برکت خون مقدس شهدا این افراد هدایت شوند و اگر قابل هدایت نیستند آن‌ها نابود شوند و شعار مرگ بر آمریکا به فرموده امام عبادت است ادامه پیدا کند وکاخ‌ها بلرزد.  

نظر شما