شناسهٔ خبر: 81264 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برنامه اجراهای جشنواره موسیقی فجر مشخص شد

موسیقی فجر/431 جدول اجراهای سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر به‌صورت رسمی منتشر شد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، در این جدول اجراهای این دوره از جشنواره به تفکیک بخش و ژانر به‌چشم می‌خورد.

در سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر ۱۱۹ گروه در قالب گروه‌نوازی و تکنوازی در دو بخش رقابتی و جنبی روی صحنه خواهند رفت.

در بخش رقابتی در شاخه‌ی موسیقی کلاسیک ایرانی ۱۰ گروه، ‌در بخش موسیقی کلاسیک غیرایرانی ۶ گروه و در بخش آواز جمعی ۸ گروه به اجرا می‌پردازند.

بخش جنبی جشنواره نیز در شاخه‌های بین‌الملل، پاپ، نواحی، موسیقی ایرانی، ‌ بانوان، نسلی دیگر، استعدادهای درخشان و کودک برگزار می‌شود به‌طوری که ۱۰ گروه و تکنواز در شاخه‌ی بین‌الملل، ۱۳ گروه در شاخه‌ی پاپ، ۸ گروه در شاخه‌ی موسیقی نواحی، ۷ گروه در شاخه‌ی بانوان، ۱۳ نوازنده و گروه در شاخه‌ی نسلی دیگر، ۲۴ گروه و نوازنده در شاخه‌ی استعدادهای درخشان و ۳ گروه در شاخه‌ی موسیقی کودک و نوجوان ۱۶ گروه نیز در بخش جنبی و خارج از این بخش‌بندی‌ها روی صحنه می‌روند.

این در حالی است که ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی ایران در جدول جشنواره‌ی موسیقی فجر جایی ندارند. ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی ایران سال گذشته نیز از جدول جشنواره‌ی فجر به‌دلیل تعطیلی، حذف شده بودند و امسال هم با وجود وعده‌های پیاپی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد - پیروز ارجمند - از مهم‌ترین رویداد موسیقی سال جاماندند.

پیش از این، مدیرکل دفتر موسیقی در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا گفته بود:‌ «قطعا ارکسترهای دولتی ایران در سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا خواهند داشت و ما در این راستا تلاش خواهیم کرد.»

بلیت‌فروشی برای تمام اجراهای جشنواره‌ی موسیقی فجر از فردا (دوم بهمن‌ماه) ساعت ۸ صبح از طریق سایت «ایران کنسرت» و تمام مراکز معتبر فروش بلیت آغاز می‌شود.

سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند در تهران برگزار می‌شود.

جدول برنامه های موسیقی فجر

نظر شما