شناسهٔ خبر: 81239 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شش فیلم از حوزه هنری مسافر بنگلادش می‌شوند

شش فیلم کوتاه و انیمیشن از تولیدات حوزه هنری در جشنواره فیلم کودک بنگلادش روی پرده می‌روند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، فیلم‌های کوتاه «دفینه» به کارگردانی احمد حیاتی محصول حوزه هنری استان خوزستان، «این بود تمام داستان» به کارگردانی یوسف یزدانی محصول حوزه هنری استان اردبیل و فیلم کوتاه «چیدن سپیده دم» به کارگردانی تیمور قادری محصول حوزه هنری استان کردستان به همراه ۳ عنوان فیلم انیمیشن از تولیدات مرکز انیمیشن حوزه هنری: «تمام زمستان هایی که ندیده ام» به کارگردانی امید خوش نظر، «سکو» به کارگردانی سلمان خورشیدی و امیر محمدزاده، «اجل معلق» به کارگردانی شیوا ممتحن در هشتمین جشنواره فیلم کودک بنگلادش به نمایش درخواهند آمد.
 
این جشنواره ۲۴ تا ۳۰ ژانویه برابر با ۴ تا ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۳همزمان در شهر داکا و شش شهر کشور بنگلادش برگزار می‌شود. انجمن فیلم کودک بنگلادش برگزار کننده این جشنواره است. با وجود اینکه این جشنواره غیر رقابتی بوده اما در سه بخش فیلم های بلند، کوتاه، انیمیشن و مستند به فیلم هایی که برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال ساخته شده اند، جوایزی اهدا می‌شود.
 
جشنواره فیلم کودک بنگلادش، تنها جشنواره ای در این کشور است که به کودکان اختصاص دارد. همچنین این جشنواره از مهم ترین جشنواره های فیلم در جنوب آسیا است.

نظر شما