شناسهٔ خبر: 81200 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

بازگشت پیکرهای مطهر۱۲۱ شهید، ‌فردا

پیکرهای مطهر ۱۲۱ شهید دفاع مقدس تازه تفحص شده در خاک عراق فردا پنجشنبه در آیین ویژه‌ای از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور می شوند.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، مسئول تفحص شهدای ایران در عراق گفت : این شهدای والامقام در دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فاو، ابوفلوس، نهر کتیبان، مجنون، شرق دجله، العماره و زبیدات عراق و در عملیات های رمضان، کربلای ۴ و ۵، خیبر و تک دشمن در سال ۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


سرهنگ عشقی با اشاره به اینکه پیکر یکی از این شهداء خلبان نیروی هوایی ارتش است افزود: پیکر مطهر این شهداء در هجدهمین مرحله تفحص برون مرزی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خاک عراق کشف شد.


وی گفت: مراسم استقبال از پیکرهای مطهر این شهدا  ساعت ۹ صبح فردا با حضور نیروهای مسلح، مسئولان محلی و لشکری و قشرهای مختلف مردم  در شلمچه و  ساعت ۱۶ بعد از ظهر از فلکه دوم کیانپارس تقاطع پهلوان به سمت حسینه ثار الله در اهواز برگزار خواهد شد.


مسئول تفحص شهدای ایران در عراق  افزود: مراسم تجدید میثاق با این شهداء بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثار الله برگزار می شود و پس از آن به معراج شهدای محمود وند اهواز منتقل می شوند.


سرهنگ عشقی همچنین گفت : فردا  ۱۶ جسد کشف شده سربازان عراقی در خاک جمهوری اسلامی ایران نیز  به مسئولان عراقی تحویل خواهد شد.

نظر شما