شناسهٔ خبر: 80656 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ابراهیمی:

آرزوی انتخاباتی اصلاح طلبان دست نیافتنی است/ تجربه گذشته، اصولگرایان را آگاه کرد

ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که اشتباهات اصول‌گرایان جمعی نبوده و تجریه گذشته آگاهشان کرده است، گفت: اشتباهات گذشته جریان اصول‌گرا محدود به افراد خاصی بود.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که درایت کدام جریان سیاسی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود و پیروزی در انتخابات آینده بیشتر است، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان خودشان هم خیلی به موفقیت امید ندارند و تلاششان این است از وجود برخی چهره‌ها استفاده و دولت را با خودشان همراه کنند تا با استفاده از برخی افراد مشروعیت از دست رفته‌شان در جامعه را به دست بیاورند. فکر می‌کنم آرزوی موفقیت آنها دست نیافتنی باشد.

وی ادامه داد: در طرف مقابل اصول‌گراها تا اینجای کار تقدم دارند و تجربه گذشته آگاهشان کرده است. به ویژه نشست اخیر وحدت اصول‌گرایی نشان داد که کسی در این جریان با اصل وحدت مشکلی ندارد، بلکه باید درباره شیوه وحدت بیشتر کار شود. درایت کافی در بین اصول‌گراها به وجود آمده و از تجربه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تلنگر لازم را خوردند.

ابراهیمی با بیان این‌که اشتباهات اصول‌گرایان جمعی نبوده است، افزود: اشتباهات گذشته جریان اصول‌گرا محدود به افراد خاصی بود. یعنی کاندیداها که بنا بر ائتلاف داشتند در عمل به تفرق رسیدند و این را نمی‌توان به پای همه جریان اصول‌گرا گذاشت، بلکه خطایی بود که در مشی و مرام کاندیداها به وجود آمد.

وی اضافه کرد: دیدیم که در انتخابات حتی جامعتین از شخص خاصی حمایت نکردند و اشتباهات بیشتر به اختلاف بین خود کاندیداهای اصول‌گرا بازمی‌گشت، اما اصلاح‌طلبان درباره این‌که تشخیص‌شان این باشد که آقای روحانی یک اصلاح‌طلب است اشتباه کردند و در آینده هم بعید به نظر می‌آید که بتوانند ایشان را راضی کنند تا با اصلاح‌طلبان همراه شود. همان‌طور که تاکنون از معرفی نماینده در جریان اصلاح‌طلب امتناع کرده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه افزود: برگزاری همایش‌های اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که فضا در حال آماده شدن برای انتخابات آینده است. در جریان اصول‌گرا فضای خوبی حاصل شده و گروه‌ها تا حدودی به تفاهم رسیدند و تلاش می‌کنند تا انتخابات به وحدت کامل برسد.

ابراهیمی گفت: اصلاح‌طلبان با توجه به سوابقشان به ویژه در فتنه ۸۸ و این‌که از مواضعشان نسبت به فتنه‌گران فاصله نگرفتند به نتیجه‌ای نخواهند رسید. البته مواضع بعضی از آنها بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری شفاف شد و خود را اصلاح کردند، ولی تعدادی از آنها هنوز متمایل به جریان فتنه هستند و جامعه نیز نسبت به فتنه ۸۸ حساسیت دارد و این قضیه خط قرمز نظام است. به همین دلیل و با توجه به اختلافاتی که در خود جریان اصلاح‌طلب وجود دارد فکر نمی‌کنم بتوانند توفیق چندانی به دست بیاورند.

وی تاکید کرد: آرزوی اصلاح‌طلبان برای موفقیت در انتخابات آینده دست نیافتنی است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۵ ۲۰:۰۳سیامک 0 0

    خودت بهتر میدونی روحانی یک اصلاح طلب است دردسرهایی و مقاومتی که روحانی در برابر اصولگرایان انجام داد حتی خاتمی انجام نداد چون شماها به شورای نگهبان مطمئن هستید این حرف را میزنید و اینکه اگه یک انتخابات منصفانه برگزار بشه اصولگرایان جایگاهی در بین مردم نخواهند داشت چند دوره انتخابات مجلس اغلی نمایش بوده و اصولگرایان با حذف رقیب قد علم میکنند مردم قانون شکنی ها و اختلاسهای دوره احمدی نژاد را فراموش نمیکنند چطور خجالت نمیکشید و درباره موفقیت اصولگرایان حرف میزنید اینقدر مصیبت برای مردم و منطقه درست کردید فتنه مذهبی در منطقه به راه انداختید 
                                

نظر شما