شناسهٔ خبر: 80495 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در نماز جمعه تهران مطرح شد؛

توهین به پیامبر اسلام بی‌شرمی جاهلانه و خباثت آلود است/ واکنش آیت الله موحدی کرمانی به اتفاقات روزیکشنبه مجلس

موحدی کرمانی حطیب نماز جمعه تهران: توهین به پیامبر اسلام آزادی نیست بلکه یک بی‌شرمی جاهلانه و خباثت‌آلود است؛ حضور نتانیاهو در راهپیمایی ضدتروریست عجیب بود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی ضمن دعوت خود و نمازگزان به تقوا، گفت: لازم است که همواره به اعمال و رفتار خود در زندگی توجه داشته باشیم و پش از آنکه در قیامت به حساب ما رسیدگی شود، خودمان به حساب‌مان برسیم.

وی افزود: خوب است که قبل از اینکه مرگ‌مان فرا برسد، دقتی در پرونده اعمالمان بکنیم و نقطه‌های سیاه را محو و جبران کنیم، مخصوصا حق‌الناس را رعایت کنیم. قبل از فرا رسیدن مرگ، خود را پاک کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به سالروز شهادت فدائیان اسلام، گفت: اینها در 27 دی سال 1334 شهید شدند، اینها حق بزرگی بر ما دارند. آنها در فضای خفقان و در فضای رعب و وحشت، وارد عمل شدند و پشت دشمن دشمن را لرزاندند و وحشتی که شاه در مردم ایجاد کرده بود، این وحشت به خودِ شاه منتقل شد و به وحشت افتاد و فهمید که ایران شیران فراوانی دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه فدائیان اسلام درس فداکاری، جانبازی و مقاومت به ما دادند، افزود: همین مقاومت موجب شد که در 26 دی شاه خائن فرار کرد و متوجه شد که دیگر نمی‌تواند در این کشور بماند و با بودن این مردم مقاوم دیگر جای او نیست و فرار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از سوی نشریه‌ فرانسوی را محکوم و تأکید کرد: دردآور است که این روزها به ساحت مقدس پیامبرگرانقدر اسلام(ص)، پیام‌آور عزت و محبت برای انسان‌ها، توهین می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در همین زمینه با بیان اینکه غرب قدرت اسلام را احساس کرده است، اظهار داشت: غرب در این روزها احساس کرده است که اسلام در اروپا به سرعت پیش می‌رود و جاذبه‌ای قوی دارد که به این کارهای زشت، رذالت‌ها، خباثت‌ها و جهالت‌ها دست زده است؛ غرب تا کجا به مرحله سقوط اخلاق، رذالت، دناعت، خباثت و جهالت رسیده است که به راستی باید بگوییم، زهی خجلت.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: بگذار این جانیان چهره کریه خود را نشان دهند و دشمنی خود را با اسلام آشکار کنند تا دنیای اسلام به خودش بیاید و بیدار شود و دل به این ناکسان نبندد. جای بسی تعجب است که با کمال بی شرمی، حمایت از این جنایت را حمایت از آزادی می‌نامند! اشتباه کردید، این آزادی نیست؛ این دریدگی، بی شرمی، هتاکی، لئامت، خباثت و جهالت است.

وی در همین زمینه، افزود: از این عجیب‌تر این است که این جانیان راه افتاده‌اند و راهپیمایی می‌کنند و تروریست را محکوم می‌کنند! کسانی که خود تروریست واقعی‌ و تروریست پرورند! نخست‌وزیر رژیم سفاک اسرائیل، نتانیاهو در مراسم شرکت و تروریست را محکوم می‌کند. این نظام کودک‌کش و جلاد، آمده و تروریست را محکوم می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در ادامه خطاب به سران رژیم صهیونیستی و حامیان تروریسم، گفت: اگر شما تروریست را محکوم می‌کنید، پس چه کسی در سوریه از تروریست‌ها حمایت می‌کند و برای آنها سلاح می‌فرستد؟ الحمدالله که به مرحله‌ای رسیدید که آنهایی را که حمایت کردید و در آستین پروراندید، همین داعش، امروز به جان خودِ شما افتاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخانش به مسئله وحدت اشاره کرد و گفت: بنده بارها گفته‌ام که باید به امر وحدت اهمیت فراوانی بدهیم. آنچه به دست آورده‌ایم در سایه وحدت، حول محور امامت و ولایت بود و باز هم حافظ دستاوردها، وحدت است.

وی همچنین در ادامه سخنانش به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با اعضای گروه 1+5 اشاره و تصریح کرد: هیئت ایرانی مذاکره می‌کند، باز هم مذاکره خواهد کرد و اشکالی هم ندارد، انشاء‌الله مبارک است. اما باید بداند که طرف مذاکره چه کسانی هستند، این مهم است.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین تاکید کرد: مسئولان باید مراقب ترویج فساد در جامعه اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه "برخی آگاهانه به جنگ اخلاق اسلامی آمده‌اند از مسئولان خواست برای تامین امنیت مردم بیشتر تلاش کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: توهین به پیامبر اسلام آزادی نیست بلکه یک بی‌شرمی جاهلانه و خباثت‌آلود است؛ حضور نتانیاهو در راهپیمایی ضدتروریست عجیب بود.

امام جمعه موقت تهران در بخشی از سخنان خود به حوادث روز یک‌شنبه مجلس اشاره کرد و گفت: اتفاقات اخیر مجلس در شأن مجلس نبود؛ چه آن سخنان گفته شد و چه نحوه برخورد‌ها در شأن مجلس نبود.

وی همچنین با بیان اینکه مذاکره اشکالی ندارد، گفت: مسئولان بدانند که به چه کسی مذاکره میکنند ما تسلیم آمریکا نمی‌شویم.

نظر شما