شناسهٔ خبر: 80388 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حصر کمترین کیفر نظام در حق سران فتنه است/ دفاع از سران فتنه دفاع از قانون‌شکنی و افراط‌گرایی است

روح الله عباسپور/2 روح الله عباسپور، نماینده بوئین زهرا و آوج در روز چهارشنبه یکی از ناطقان میان دستور مجلس بود.

به گزارش نماینده، نطق میان دستور روح الله عباسپور بدین شرح است:  

بسم الله الرحمن الرحیم

روز یکشنبه بیست و یکم دی ماه نود و سه جمع کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنگام شنیدن بخشهایی از نطق میان دستور همکارشان فریاد اعتراض سر دادند تا بدان حد که ریاست جلسه نیز ناچار برای دقایقی تنفس اعلام کرد. ایشان برای چندمین بار در ماه های اخیر به حمایت از سران فتنه برخاستند و حصر آنان را غیرقانونی خواندند و از صدا و سیما نیز انتقاد کردند که چرا در سالگرد نهم دی، نهم دی ماه را به جای آنکه مظهر وحدت معرفی کنند به مظهر تفرقه مبذل کرده و یوم الله را به یوم الشیطان تبدیل نموده است.

مواضع مطرح شده ناطق محترم از سوی رسانه های خارجی و ضدانقلاب و بعضی مطبوعات رسانه های داخلی مورد تحسین و تمجید قرار گرفت و در مقابل نمایندگان مجلس در معرض انواع تهمتها و اهانتها واقع شدند.

امام خمینی فرموده دشمن از شما تعریف کرد خوشحال می شوید.

ملت شریف ایران

نمایندگان منتتخب شما در مجلس شورای اسلامی با خدای متعال پیمان بسته اند که از حق و حقیقت و استقلال کشور و اسلام و قرآن و انقلاب کشور و اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی و آزادی و عدالت دفاع کنند و نگاهبان میراث ارزشمند امام راحل (ره) باشند. ما اعتراض نسبت به دفاع از سران فتنه عمل به وظیفه شرعی و ملی و قانونی خود می دانیم. ما برای دفاع از ارزشهای اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی که میراث امام راحل و شهیدان ماست سکوت را جایز ندانستیم و فریاد اعتراض سردادیم.

ما دفاع از کسانی را که پس از انتخابات سال ۸۸ در برابر قانون ایستادند و قبل از آنکه آرای مردم در صندوق های رای شمرده شود خود را رئیس جمهور ایران خواندند دفاع از قانون شکنی می دانیم و معتقدیم قانون شکنی راه را برای استبداد باز می کند.

ما تهمت تقلب را به نظام اسلامی، دروغی کثیف و خیانتی بزرگ می دانیم. این تهمتی است که مدعیان هرگز حاضر نشدند از راههای قانونی که به روی آنان گشوده شد برای اثبات آن دلیلی عرضه کنند سران فتنه با پافشاری و لجبازی بر سر تهمت تقلب جامعه را دچار هیجان و تنش کردند و با دعوت از مردم به تظاهرات غیرقانونی که وعده آن را قبل از برگزاری انتخابات به مجله تایم آمریکا داده بودند، زمینه را برای آشوب و تخریب اماکن و خسارت به اموال مردم مهیا کردند و به افراد مامور و مزدور بیگانه و ضدانقلاب فرصت دادند تا با رخنه در صفوف مردم به پایگاه های بسیج حمله کنند و باعث ریختن خون مردم شوند. سران فتنه با تهمت تقلب، دشمنان انقلاب اسلامی مانند آمریکا و انگلیس و اسرائیل و مزدوران منطقه ای آنها را شاد کردند تا جائیکه نتانیاهو، آنها را «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» نامید و اوباما حمایت از آن آقایان را «وظیفه استراتژیک آمریکا» دانست.

ما معتقدیم که مجازات حصر کمترین کیفری است که نظام جمهوری اسلامی در حق سران فتنه اعمال کرده است. امروز که رئیس جمهور کشور بر رعایت قانون و اعتدال تاکید می کند دفاع از سران فتنه دفاع از قانون شکنی و افراط گرایی است. ما معتقدیم امروز که دشمن به صراحت اعلام می کند که قصد دارد با ادامه تحریم ها و پایین آوردن قیمت نفت مردم را به شورشهای خیابانی دعوت کند، حمایت از آزادی سران فتنه به سود کشور نیست.

امروز ایران در منطقه به برکت هوشیاری و بصیرت ملت ایران و به برکت خردمندی و درایت رهبر انقلاب، به رغم مشکلات اقتصادی دارای ثبات سیاسی و امنیت و آرامش است و این ثبات و امنیت سرمایه بزرگ ما در مذاکره با قدرتهای خارجی و از جمله مذاکرات هسته ای است. آیا حامیان سران فتنه می خواهند زمینه را برای برهم زدن ثبات و امنیت کشور مهیا کنند و یک بار دیگر فرصت و بهانه به دست رسانه ها و ماهواره های دشمنان بدهند؟

معدود کسانی که از رفع حصر سران فتنه حمایت می کنند هرگز درباره قانون شکنی آنها، تهمت تقلب زدن آنها، اردوکشی خیابانی آنها، شعار «نه غزه نه لبنان» آنها؛ سخنی نمی گویند و توضیحی نمی دهند.

ما معتقدیم که قیام برخاسته از بصیرت مردم در نهم دی ماه ۸۸ واکنش طبیعی مردم در برابر ظلم و جنایت سران فتنه به کشور و نظام و انقلاب بود و صدا و سیما در سالروز نهم دی وظیفه داشته علت قیام را در آن روز که همانا اعلام بیزاری مردم از فتنه و فتنه و گران بوده است یادآوری کند. بزرگداشت نهم دی، بزرگداشت وحدت مردم و محکوم کردن کسانی که می خواستند با فتنه در جامعه ما تفرقه ایجاد کنند.

ملت بزرگ ایران

شما که در سراسر ایران خالق روز پرشکوه نهم دی در برابر توطئه های بیگانگان فتنه گری سران فتنه هستند، شما که صاحب اصلی این حماسه بزرگ هستند، مطمئن باشید نمایندگان منتخب شما در مجلس شورای اسلامی در همان راهی که شما گام برداشته اید گام برمی دارند.

ملت شریف و مومن و شهیدپرور ایران

مطمئن باشید که نمایندگان شما مثل خود شما با حرکت پشت سر مقام مظم رهبری و اطاعت از ولایت فقیه، ‌ از استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی که میراث امام راحل است پشتیبانی خواهد کرد و نگاهبانان وحدت ملت و قدردانی بصیرت مردم خواهند بود و در برابر هر صدائی که بخواهد زمینه را برای حمایت از فتنه گران مهیا سازد فریاد اعتراض سر خواهد داد، آنچنانکه شما در نهم دی ماه ۸۸ فریاد اعتراض خود را به گوش جهانیان رساندید.

نظر شما