شناسهٔ خبر: 80299 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مدار رفتار ما باید قانون باشد

پیرموذن43 نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: مدار رفتار ما باید قانون باشد و به استناد اصول قانون اساسی حق اظهارنظرها را از مطهری‌ها نگیریم.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، کمال الدین پیرموذن در نطق خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت، گفت: ایشان فرمودند مرام ما اهل بیت (ع) گذشت است از کسی که به ما ظلم کرده و بخشش است از کسی که ما را حرام کرده است. وصی ایشان نیز امام علی (ع) اصرار کردند که با توده جماعت باشید چرا که دست خدا با جماعت است و تأکید داشتند که همه ما عزت خویش را در ذلت دیگران نبینیم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: علی‌وار بودن ایجاب می‌کند وحدت ملت و نظم در امورات کشور را پیشه خویشتن سازیم و مدرس‌گونه بودن نیز ما را موظف می‌سازد در حق‌گویی، حق‌جویی، فداکاری در راه خدا، اقتدا کردن به او و صادقانه و با شجاعت مطالبات به حق کارآفرینان، بیکاران، کشاورزان، فرهنگیان، بانوان و فریاد فقرا و گروه‌های حاشیه‌نشین را به گوش صاحب‌منصبان برسانیم.

پیموذن تأکید کرد: مدار رفتار ما باید قانون باشد و به استناد اصول قانون اساسی حق اظهارنظرها را از مطهری‌ها نگیریم. نمایندگان که همواره در اشتیاق بازیابی نقش مجلس در اعتلای نظام هستند باید قوانین لازم را جهت تسهیل راهکارهای قانونی تحقق رشد و حماسه اقتصادی، حرکت به سوی اتحاد ملی و تلاش برای وحدت ملی زیر نظر رهبری و ایفای وظیفه نظارتی مجلس تلاش خویش را مستمر و افزون سازند.

این عضو کمیسیون صنایع به برخاستن اقتصاد آلمان از ویرانه‌های جنگ اشاره کرد و افزود: همان‌طور که اقتصاد مولد آلمان از ویرانه‌های جنگ سر برآورد با اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی، توریسم و اصلاح فوری قوانین و سیاست‌های قوانین و کوچک کردن دولت می‌توان این مسأله را تجربه کرد. اقتصاد طبیعت‌گردی و اکوتوریسم باید جایگزین اقتصاد نفت شود. با پیام هشداردهنده رهبری نظام که برخورد بدون تبعیض و شعار با مفاسد اقتصادی، ویژه‌خوارها، اختلاس‌ها و تخلف‌های مشروحه در دولت قبل ضامن افزایش اعتماد عمومی و توسعه اجتماعی و بهروزی میهن اسلامی خواهد بود.

پیرموذن در بخش دیگری از نطق خود تأکید کرد: رئیس جمهور و وکلای ملت تبلور اراده ملت هستند. از این رو هرگونه توهین به رئیس جمهور و نماینده ملت مصداق بارز توهین به مردم ایران محسوب می‌شود. با این اعتبار بیان جملاتی نظیر رئیس جمهور برانداز، دروغگوی عامه عاری، روضه‌خوان غیرقهار، احترام آوری عکس یادآوری گرفتن با جان کری و دولت دلال، بیمار و...، ‌ تلخ کردن کام ملت و توهین به رئیس جمهور و مردم و وکلای آنها محسوب می‌شود و نباید به راحتی از آن عبور کرد.

او ادامه داد: اعتماد به عموم افراد اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا یکی از عناصر سیستم ارزشی ما است که به توسعه کشور و منابع انسانی آن کمک می‌کند. ما بایستی اذهان خود را متحول سازیم.

این نماینده مجلس خطاب به عربستان که باعث کاهش قیمت نفت شده نیز گفت: حاکم سرکوبگر، مریض، غلام حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل، این چه داستان دل‌آزار و مسخره‌ای است که به راه انداخته‌اید و ذخایر نفتی ملل مسلمان و حتی عربستان قبل از اینکه از ناحیه جهان استکبار به تاراج رود توسط توی خائن کوچک مسلمانان عالم کبریت زده می‌شود. بدون تردید در تاریخ به عنوان خائن مسلمین و عامل فاجعه انسانی مسلمانان نامت ثبت و ضبط خواهد گردید.

نماینده مردم اردبیل با بیان این‌که هر اقدامی که به شکاف میان نظام و مردم می‌انجامد ضربه به انقلاب اسلامی است، گفت: رهبر عزیز اصول‌گرایی اصلاح‌طلبی را تنها راه نجات کشور عنوان کردند.

او در پایان نطق خود از شورای شهر تهران به دلیل برگزاری هفته فرهنگی اردبیل تشکر کرد.

نظر شما