شناسهٔ خبر: 80286 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکا خیال ارتباط با ایران را از سر بیرون کند

الیاس طاهری43 نماینده اقلید در مجلس گفت: آمریکا بداند تا زمانی که به رفتار سلطه‌گرانه خود ادامه دهد و اقتدار ملت ایران را به رسمیت نشناسد، انتظار ایجاد ارتباط با ایران امری ناممکن خواهد بود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی  اظهار داشت: دخالت برخی از مسئولان نسبت به برخی از اولویت‌های استراتژیک سبب شده که طی ۳۵ سال لوکوموتیو اقتصاد ملی پیوسته خارج از ریل‌گذاری نظام جمهوری اسلامی و در مسیر سیاست‌های استکباری در حرکت باشد.

وی افزود: پیام الهام‌بخش انقلاب در عرصه بین‌المللی در باب سیاست‌های داهیانه رهبر انقلاب هر روز افق جدیدی از موفقیت را مقابل ملت بزرگ ایران می‌گشاید.

نماینده اقلید اضافه کرد: تأثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی در معادلات جهانی روز به روز گسترده‌تر و قدرت چانه‌زنی آن دائما رو به افزایش است، اما ضلع سوم این مثلث یعنی اقتصاد ملی، هرگز نتوانسته در حد افتخارات نظام و در عرصه‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی از خود قابلیت و اقتدار نشان دهد.

طاهری خاطرنشان کرد: مشغول شدن به شاخ و برگ‌ها و معلول‌ها سبب شده تا بیماری مزمن اقتصاد ما هر روز کهنه‌تر و خطرناک‌تر شود، احاله مأموریت‌های خطیری چون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی خصوصی‌سازی، هدفمندی یارانه‌ها به سیستمی که با دودکش نفتی نفس می‌کشد و دلیل ضعف و نارسایی در اجرا بی‌قواره و ناکارآمد شده است.

وی ادامه داد: بازخورد این تصمیمات هم‌اکنون پیش روی ماست، نه مردم را در اقتصاد ملی به بازی گرفتیم و نه شرکت‌های دولتی، اندکی آب رفتند و سهم آنها از بودجه  عمومی گویای همه چیز است و ظاهرا تا مجلس دست به کار نشود، دولت آمادگی خانه‌تکانی و چابک‌سازی خود را ندارد و ما تا نفت را از بودجه عمومی حذف نکنیم، سایه سنگین شرکت‌های دولتی و حجم بالای هزینه‌های جاری دولت بر آسمان اقتصاد ملی تا آینده‌ای نامشخص سنگینی خواهد کرد و هر روز اخبار دردناکی از فساد لجام‌گسیخته در منظر مردمی قرار می‌گیرد که هرگز سزاوار آن نبوده و نیستند.  

نماینده اقلید تصریح کرد: بنا به توصیه و تأیید مقام معظم رهبری در آخرین رویکرد خود به اقتصاد مقاومتی روی آوردیم، از این رو باز هم بنا داریم با تشکیلات ساز و کارهایی این مسیر را ادامه دهیم که قبلا امتحان خود را پس داده‌اند، عجیب آنکه انتظار توفیق هم داریم.

طاهری عنوان کرد: باید پذیرفت که اقتصاد مقاومتی با برده‌داری همایش، کنفرانس و گفتاردرمانی شکل نمی‌گیرد، بلکه ضرورت دارد تا ضروری است ساختار اقتصادی کشور متحول شود.

وی افزود: آنچه امروز بر اقتصاد ما می‌رود از غفلت و سیاست‌های غلط خودمان است نه تحریم و تهدید، اگر به انتظار رفع تحریم برای سامان یافتن اقتصاد ملی بنشینیم وای بر ما، چراکه دوره‌های عاری از تحریم این رویکرد غلط را دیده‌ایم و کتابچه آمارهای آن در دسترس ماست.

نماینده اقلید در ادامه گفت: به آمریکایی‌ها یادآور می‌شوم تا زمانی که در درک معنوی و سنجش اقتدار و ظرفیت‌های ایران دچار خطای محاسباتی باشید و ارزش‌های انقلاب و فرهنگی آن و قدرت‌های ملت ایران را درک نکنید و به رفتار سلطه‌گرانه خود ادامه دهید، انتظار ایجاد ارتباط امری ناممکن خواهد بود.

طاهری خاطرنشان کرد: داعش و سایر گروه‌های تکفیری و تروریستی و رژیم‌های استبدادی در منطقه چیزی جز رسوای عاید حامیانشان نکرده‌اند و به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنم به جای سرمایه‌گذاری روی لانه‌های عنکبوت به مردم و حقوق قانونی آنها احترام گذاشته و از حمایت جنایتکاران دست بردارند.  

وی در پایان با تأکید بر رفع مشکل اشتغال در کشور از سوی دولت و نیز با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

نظر شما