شناسهٔ خبر: 80252 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شورای نگهبان به ۳۶ ماده طرح احکام بودجه ایراد گرفته است

غلامرضا کاتب43 سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ایرادات شورای نگهبان به ۳۶ ماده طرح احکام بودجه‌های سنواتی خبر داد و اعلام کرد کمیسیون بودجه این ایرادات را برطرف می‌کند.

به گزارش نماینده، غلامرضا کاتب نماینده مردم سمنان و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوبا فارس با تأیید خبر ردّ طرح احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی توسط شورای نگهبان، اظهار داشت: نظرات شورای نگهبان پیرامون طرح تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با ایراد به ۳۶ ماده این طرح واصل شده است.

وی افزود:بیشتر ایرادات به این مواد مغایرت با اصول ۵۲، ۵۳ و ۷۵ قانون اساسی تشخیص داده شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه از امروز برای رفع ایرادات شورای نگهبان تشکیل جلسه می‌دهد و احتمالاً از همین هفته گزارش کمیسیون به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

کاتب بر همین اساس یادآور شد: شورای نگهبان در ۷ مورد نیز تذکراتی به مجلس داده تا مرتفع شود و اصلاح همه ایرادات و تذکرات به این طرح در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: طرح تنظیم مقررات مالی دولت در ۵۵ ماده و ۶۰ ماده الحاقی چندی پیش در دستور کار مجلس قرار گرفت و به تصویب رسید که قرار است با رفع ایرادات شورای نگهبان با اولویت در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

نماینده گرمسار در مجلس در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رفع ایرادات چه زمانی در صحن مطرح خواهد شد؟ توضیح داد: طبیعتاً این طرح قبل از بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ در صحن تصویب خواهد شد و ایرادات مدّ نظر شورای نگهبان با همکاری دولت برطرف می‌شود.

نظر شما