شناسهٔ خبر: 80159 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

یک رسوایی بزرگ برای BBC‬/ خبری که منجر به خنده شد

شبکه بی بی سی اجرای سعید پورحیدر که اخیراً بی‌بی‌سی وی را روزنامه‌نگار منتقد جمهوری اسلامی خوانده و مدعی بازداشت وی شده است، حقایقی عجیبی را درباره ضدانقلاب، بی‌بی‌سی و ... آشکار می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، ۱۵ دی ۹۳ سایت خبری بی‌بی‌سی فارسی خبری را با این تیتر منتشر کرد: "سعید پورحیدر، روزنامه‌نگار ایرانی بازداشت شد".

بی‌بی‌سی در ادامه خبر خود بار دیگر با تاکید بر "روزنامه‌نگار" بودن سعید پورحیدر، این گونه می‌نویسد که:‌ "سعید پورحیدر، روزنامه‌نگار ایرانی که مدتی پیش از آمریکا به ایران بازگشته بود، از روز گذشته (یکشنبه ۱۴ دی‌ماه) بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. "

سعید پورحیدر کیست؟

اما ماجرای بی‌بی‌سی و خبر بازداشت سعید پورحیدر که روزنامه‌نگار و به نوعی فعال سیاسی لقبش داده‌اند، و بسیاری از سایت‌های غربی نیز این خبر را پیرو اطلاع‌رسانی اولیه بی‌بی‌سی باز نشر کرده‌اند، حکایت جالبی است.


پیرو خبر اولیه بی‌بی‌سی و پیگیری‌های تسنیم، ابعاد جالبی از زندگی، اقدامات و مراودات سعید پورحیدر در داخل و خارج از ایران به دست آمد. کامنت‌هایی که در برخی از سایت‌های خبری ضدانقلاب، در ذیل خبر مربوط به بازداشت پورحیدر، نوشته شده بود، سرنخ خوبی برای پیگیری بیشتر این ماجرا بود.

آنجا که یکی از بانوان خبرنگار اصلاح‌طلب می‌نویسد: "من با اطمینان میتونم بهتون بگم که سعید پورحیدر بازداشت نشده و اطلاع موثق دارم که الان یک جایی داره به همه شما که این اخبار رو کار میکنید میخنده! این کلاش کلاهبردار رو من خیلی خوب میشناسمش و میدونم چه دخترهایی رو که بدبخت نکرده و چه پولهایی که اخاذی نکرده… فقط خود من بابت ده هزار دلار پولی که از من اخاذی کرده بود سی میلیون تومان سفته گرفتم که ١۶دی ماه موعد پرداخت سفته‌ها بود. روز پانزدهم خبر بازداشتش رو منتشر کرد که من از دریافت پولم صرف نظر کنم اما من سفته‌ها رو اجرا گذاشتم و همین روزها حکم جلبش رو می‌گیرم و به زودی واقعاً به جرم کلاهبرداری که شغل اصلیش بود دستگیر میشه. اونوقت می‌تونین با خیال راحت براش کمپین راه بندازین. اگر خیلی دلتون برای رفیقتون میسوزه بیارین ١٠هزار دلار بدهیش رو بدین تا دوستتون از سوراخی که قایم شده بیاد بیرون. اگر در مورد این کلاهبردار اطلاعات خواستین به من ایمیل بزنین. "

نظر شما