شناسهٔ خبر: 80125 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

هفته آینده درخواست مجوز حزب اصلاح‌طلب «اتحاد ملت ایران» را بررسی می‌کنیم

میرمحمدی43 میرمحمدی از بررسی درخواست مجوز احزاب به ویژه حزب اصلاح‌طلب «اتحاد ملت ایران» در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نماینده، سید محمدحسین میرمحمدی که با رای نمایندگان مجلس به همراه علیرضا زاکانی در ۶ مهرماه سال‌جاری به عضویت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در آمده است، در گفت‌وگو با فارس، به دستور کار این کمیسیون و آخرین موارد وصولی پرداخت.

وی درباره بررسی درخواست برخی احزاب برای صدور مجوز در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، اظهار کرد: هفته آینده کمیسیون ماده ۱۰ احزاب جلسه خواهد داشت و این موارد را بررسی خواهد کرد.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در آخرین اظهارات خود در مورد احزاب و تشکل‌های سیاسی و غیرسیاسی کشور تصریح کرده که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۳ حزب و تشکل برای شروع فعالیت خود درخواست مجوز کرده‌اند.

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب که از سال از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به ۶ حزب مجوز فعالیت داده و هنوز بررسی مجوز به ۷ حزب دیگر در دستور کار قرار دارد.

آخرین مجوز فعالیت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به حزب «ندای ایرانیان» که یک تشکل اصلاح‌طلب محسوب می‌شود بوده و مدتی است که دو حزب دیگر از اردوگاه اصلاح‌طلبان با نام‌های «اتحاد ملت ایران اسلامی» و «جوانان اصلاح طلب ایران اسلامی» برای محوز از این کمیسیون درخواست مجوز کرده‌اند.

چندی پیش یک منبع آگاه به خبرنگاران حوزه احزاب گفته بود که اتحاد ملت ایران نام جدید یکی از احزاب اصلاح‌ طلبان است که می‌خواهد جایگزین حزب منحله مشارکت شود.

میرمحمدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در مورد بررسی صدور مجوز برای «اتحاد ملت ایران» گفت: بر طبق قانون صدور درخواست حزب اتحاد ملت ایران اسلامی را در جلسه آتی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نظر شما