شناسهٔ خبر: 80028 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مخالفت مجلس با تغییر کاربری اراضی برای احداث واحدهای صنعتی و معدنی

مجلسی34 نمایندگان مجلس در لایحه خروج از رکود با تغییر کاربری برای احداث یا توسعه واحدهای صنعتی و معدنی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت کرده و آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان رسیدگی به لایحه خروج غیرتورمی از رکود را ادامه دادند و مواد ۱۹ و ۲۱ این لایحه را برای رسیدگی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع دادند.

در مواد مذکور آمده بود:

ماده الحاقی ۱۹- درخواست تغییر کاربری برای احداث یا توسعه واحدهای صنعتی یا معدنی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های تابعه در استان‌ها حداکثر ظرف یک‌ماه پس از تاریخ درخواست و ارائه مدارک مربوطه باید پاسخ داده شود. در غیر این صورت احداث یا توسعه واحدهای مذکور در اراضی دیم غیردولتی خصوصی و تعاونی فاقد توجیه اقتصادی برای کشاورزی خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها با تأیید وزارت جهاد کشاورزی با رعایت ضوابط زیست‌محیطی بدون نیاز به تغییر کاربری مجاز می‌باشد.

تبصره- ادامه فعالیت واحدهای تولیدی موجود و دارای مجوز از مراجع قانونی ذی‌ربط در حریم شهرها و کلان‌شهرها و محدوده روستاها درصورتی‌که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده نباشد بلامانع است.

ماده الحاقی ۲۱- تبصره یک ماده یک قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب۱۵/۱۰/۱۳۸۸ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

قیمت خوراک گاز و خوراک مایع تحویلی به واحدهای صنعتی، نیروگاه‌های برق، پالایشی و پتروشیمی به‌گونه‌ای تعیین شود که محصول تولید شده واحدهای مذکور در ایران قادر به رقابت با محصول واحدهای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، باشد.

نظر شما