شناسهٔ خبر: 79972 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

خبر اقتصادی علی لاریجانی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : قصد داریم در بودجه سال آینده اختیاراتی به دولت بدهیم تا بتواند در قالب بسته هایی پروژه های نیمه تمام عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش نماینده به نقل از  واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی ، افزود : متاسفانه در سالهای گذشته پروژه های عمرانی بسیاری در کشور کلنگ خورده که برای اتمام آنها بدون محاسبه تورم 400 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و این در حالیست که اعتبارات عمرانی ما سالانه از 30 هزار میلیارد تومان تجاوز نمی کند.

وی افزود : اگر با روند فعلی تخصیص اعتبارات عمرانی ، اجرای این پروژه های عمرانی را پیگیری کنیم در زمان بهره برداری این پروژه ها کلنگی شده و اثر بخشی خود را از دست خواهد داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : در این طرح قصد داریم با در نظرگرفتن صرفه بخش خصوصی پروژه های عمرانی را در قالب بسته هایی ارائه دهیم تا سرمایه گذارارن با رغبت وارد عمل شوند و اجرای طرحهای عمرانی از حالت راکد خارج شود.

لاریجانی افزود : با برخی از وزرا و مدیران بانکها صحبت کرده ایم و بانکها برای ورود به مشارکت در طرحهای عمرانی بویژه احداث بیمارستانها اظهار تمایل کرده اند.

وی افزود: برای اجرای این طرح باید سرمایه در گردش بانکها را با روشهایی همچون فروش سهام و استفاده از صندوق توسعه ملی تامین کرد تا افق جدیدی فراروی تکمیل پروژه های عمرانی کشور باز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اجرای شیوه هایی برای رونق تولید، تکمیل طرحهای راه آهن کشور با استفاده از فاینانس و ایجاد ظرفیتهای قانونی برای فروش اوراق مشارکت و سهام و حمایت از مسائل فرهنگی را از دیگر رویکردهای مهم مجلس در تصویب بودجه 94 عنوان کرد.

وی تصریح کرد : باید سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را ترجمه و در بودجه هرسال لحاظ کرد تا ظرفیت کشور از نظر اقتصادی و صحنه های بین اللملی شکوفا شود.

نظر شما