شناسهٔ خبر: 79909 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قیام ۱۹ دی پیوند ناگسستنی ملت ایران با مرجعیت دینی بود

ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قیام ۱۹ دی مردم قم در سال ۵۶ نماد پیوند ناگسستنی ملت ایران با مرجعیت دینی بود و مردم قم با ایستادگی در مقابل نظام سلطه از حریم دین دفاع کردند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن با اشاره به قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه ۵۶ اظهارداشت: قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه ۵۶ نماد پیوند ناگسستنی ملت بزرگ ایران با فقه و مرجعیت برآمده از آموزه‌های دینی بود.

وی افزود: مردم شریف و بزرگوار قم با رویارویی نظام سلطه در کنار مرجعیت شیعه ایستاده و از حریم دین دفاع کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم قم در طول تاریخ همواره پرچمدار دفاع از حق و دلباختگی به ساحت مقدس اهل بیت پیامبر اعظم (ص) بوده است و شخصیت‌هایی چون زکریه‌ابن‌آدم از این دیار برخاستند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: اگر این جایگاه فاخر نبود مردم قم مفتخر به مرقد شریف حضرت فاطمه معصومه (س) و حضور پایگاه رفیع فقاهت و مرجعیت شیعه در این شهر و دیار نبودند.

وی در پایان گفت: ۱۹ دی ماه در سال ۶۵ سالروز آغاز عملیات کربلای ۵ است و یادآور مردان حماسه‌سازی است که برگ‌های زرین دفاع مقدس را خلق و برای ملت ایران و اسلام عزت آفریدند و امروز ما هر چه داریم مرهون مردان دلاوری است که در دفاع مقدس در خدمت رهبری عالیقدر نظام مقاوم ایستاده‌اند و از حریم اسلام و ایران دفاع کردند.

نظر شما