شناسهٔ خبر: 79804 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

قشقاوی مطرح کرد؛

لغو ویزا، به شرط عمل متقابل

معاون وزیرخارجه گفت: ایران برای همه کشورها "لغو ویزا و یا تسهیلات صدور ویزا" را به شرط عمل متقابل انجام می دهد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، حسن قشقاوی، در نشست گردشگری سلامت، به خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که برای همه کشورها به ویژه کشور های همسایه لغو ویزا و یا تسهیلات صدور ویزا را به شرط عمل متقابل انجام دهد.

وی افزود : با توجه به لغو روادید ورود گردشگران ایرانی به کشور کویت، ما نیز متقابلا همین اقدام را در باره اتباع کشور کویت انجام می دهیم با این حال مصالح ملی را در این زمینه می سنجیم.

قشقاوی گفت :  "ویزای سلامت" نیز هم اکنون نصف هزینه ویزای عادی را دارد و این نشان از همکاری، ایران درزمینه تسهیل رفت و آمد گردشگران است.

شیوه نامه گردشگری سلامت

معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور افزود: رونمایی از شیوه‌نامه گردشگری سلامت نیز در همین  زمینه و برای تسهیل در امر گردشگری به تصویب رسیده است.

قشقاوی گفت : با افرادی که با نیت سوء و در پوشش گردشگر وارد کشور شوند رفتار مطابق عمل آنان را خواهیم داشت و این مسئله به هیچ وجه اهمیت و امنیت گردشگران را خدشه دار نمی کند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه پارسال دو میلیون نفر از عراق به ایران سفر کردند، افزود: هزینه ویزا برای عراق  ۱۵ یورو است، در حالی که کشور عراق بین  ۴۰ تا  ۶۰ دلار هم هزینه صدور ویزا برای ایران را داشته است اما همچنان روال ما تعامل با همسایگان است.

نظر شما