شناسهٔ خبر: 79778 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

کواکبیان:

باید به فکر تشکیل حزب جهانی مستضعفان باشیم

کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری با تأکید براینکه باید به فکر تشکیل حزب جهانی مستضعفان در مقابل سلطه‌گران بین‌المللی باشیم، گفت: دبیرخانه اتحادیه احزاب کشورهای اسلامی می‌تواند کمیته‌ خاص دیگری را هم برای تشکیل یک حزب جهانی مستضعفان چاره‌اندیشی کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در نشست تخصصی نقش احزاب در وحدت امت اسلامی در هتل استقلال تهران اظهار داشت: نقش بی‌بدیل اسلام برای حل مشکلات بشریت و اداره امور اجتماع بر همه مبرهن است.

وی افزود: بر این باوریم حل مشکلات جهانی می‌تواند از طریق اسلام صورت بگیرد و با نظام‌سازی سیاسی مردم‌سالاری دینی می‌تواند الگویی برای همه بشریت باشد.

کواکبیان به تشریح مفهوم مردم‌سالاری پرداخت و خاطرنشان کرد: مفهوم مردم‌سالاری همانگونه که امام راحل در پاسخ به سؤال خبرنگاری فرمودند، دموکراسی در ذات اسلام مندرج است و دموکراسی اسلام بالاتر از دموکراسی‌های غربی است کما اینکه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مردم‌سالاری مانند سنجاقی نیست به اسلام وصل شده باشد بلکه مردم‌سالاری روی دیگر اسلام است.

کواکبیان ادامه داد: هر دموکراسی نیازمند انتخابات مردمی است و هر انتخاباتی نیز رقابت سیاسی را می‌طلبد و برای رقابت سیاسی نیازمند احزاب و تشکل‌های سیاسی هستیم پس نمی‌توان مدعی دموکراسی در کشورهای اسلامی بود و نقش احزاب را نادیده گرفت.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های خوبی داشته است که امیدواریم حرکت موفقیت‌آمیز آن به حول قوه الهی تداوم یابد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنان خود به ارائه پیشنهاداتش پرداخت و اظهار کرد: همانگونه که آقای حبیبی تأکید داشت ما هم قبول داریم که ۵ حزب جهان اسلام یعنی مؤتلفه و مردم‌سالاری از ایران جنبش امل از لبنان، حرکت حماس از فلسطین و مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق جهت پیگیری برای تأسیس دبیرخانه اتحادیه احزاب جهان اسلام به عنوان یک کمیته موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

وی اتحاد جهان اسلام برای مقابله با هر تفرقه‌افکنی را مهم‌تر از مشکلات تکفیری و امثال داعش برای جهان اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید موضوع اتحاد را با راه‌حل‌های اساسی پیگیری کنیم.

به گفته کواکبیان، امروزه برخی کشورهای اسلامی برعکس عمل کرده و در خدمت مستکبران جهانی قرار گرفته‌اند و دشمن همدیگر در کشورهای اسلامی هستند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری به حوادث تروریستی پاریس (پایتخت فرانسه) اشاره و تصریح کرد: آنچه در پاریس اتفاق افتاد به مصداق «و مکرو و مکرالله والله خیرو الماکرین» بود دامن کشورهای اروپایی را گرفته است.

وی ادامه داد: ما کشورهای اسلامی امروز فقط باید نگران تفرقه بین خودمان باشیم و احزاب می‌‌توانند در تنویر افکار عمومی ملت‌‌ها در جهان اسلام تلاش مجدانه داشته باشند.

کواکبیان با تأکید براینکه مقاومت جهان اسلام و حمایت از مردم فلسطین به عنوان موضوع محوری هرگز نباید فراموش شود، گفت: باید در امثال این اجلاس راهکارهای عملی بهتری برای موضوع مقاومت جهان اسلام و حمایت از مردم فلسطین بیابیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم دبیرخانه اتحادیه احزاب کشورهای اسلامی کمیته ویژه‌ای برای این موضوع در نظر بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب با تأکید براینکه باید به فکر تشکیل حزب جهانی مستضعفان در مقابل سلطه‌گران بین‌المللی باشیم، گفت: دبیرخانه اتحادیه احزاب کشورهای اسلامی می‌تواند کمیته‌ خاص دیگری را هم برای تشکیل یک حزب جهانی مستضعفان چاره‌اندیشی کند.

وی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله کمیسیون احزاب بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی برای آزادی رهبران احزاب چون شیخ‌علی سلمان در بحرین و صمد اف در آذربایجان برنامه‌ریزی و مجدانه از طریق دولت‌ها این موضوع را پیگیری کنند.

نظر شما