شناسهٔ خبر: 79596 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شد؛

حجت‌الاسلام علوی: هر نوع تهدید امنیتی را در نطفه خفه خواهیم کرد

علوی "رویکرد وزارت اطلاعات این است که اجازه ندهد هیچ‌گونه تهدید یا توطئه‌ای در خارج از مرزها شکل گیرد و هر نوع تهدید امنیتی را در نطفه خفه خواهیم کرد".

به گزارش نماینده، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام این خبر درباره جلسه امروز کمیسیون، گفت: وزیر اطلاعات در این جلسه گزارش جامعی از فعالیت‌های این وزارتخانه و اعتبارات مورد نیاز دستگاه اطلاعاتی کشور ارائه کرد و ضمن تشکر از نامه کمیسیون امنیت ملی در حمایت از اعتبارات و بودجه این وزارتخانه، از همکاری دولت و معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور با این وزارتخانه هم قدردانی کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در این جلسه آقای علوی با اشاره به انواع توطئه‌ها، تهدیدها و اقدامات ضد امنیتی که علیه امنیت کشورمان طراحی می‌شود گفت که الحمدالله امروز با تکیه بر نیروهای متخصص و متعهد وزارت و امکانات موجود اجازه نداده‌ایم هیچ قدرت، گروه یا معاندی بتواند به امنیت کشورمان لطمه‌ای وارد کند و در آینده هم قاطعانه اعلام می‌کنیم که امن‌ترین کشور و جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین مطرح شد که رویکرد وزارت اطلاعات این است که اجازه ندهد هیچگونه تهدید یا توطئه‌ای در خارج از مرزها شکل بگیرد و هر نوع تهدید امنیتی را در نطفه خفه خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه امروز همچنین مطرح شد که گروه های تروریستی سعی می‌کنند با وارد کردن امکانات انتحاری و انفجاری به ناامنی‌ها دامن بزنند اما سربازان امام زمان (عج) کلیه این تلاش‌ها را کشف و خنثی کرده‌اند تا امنیت شهروندان حفظ شود.

نقوی حسینی در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز همچنین عنوان شد که نیروهای امنیتی تاکنون به داعش اجازه ندادند حتی یک اقدام ضد امنیتی در کشورمان انجام دهد و در آینده نیز چنین اجازه‌ای به آنها داده نخواهد شد به ویژه اینکه اهل سنت کشورمان در طول تاریخ با همگرایی و تعامل کاملا صمیمانه با شیعیان در کشور اجازه حضور و فعالیت به گروه‌های تکفیری و افراطی نخواهند داد و همین امر زمینه فعالیت گروه‌های تروریستی تکفیری و افراطی را از بین برده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید بر ضرورت مبارزه و مقابله با قاچاق کالا، فرار مالیاتی و فساد اقتصادی در بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: همچنین مطرح شد که چنین امری نیازمند حمایت اعتباری است و وزارت هم در پایان پیشنهادات خود را در زمینه اعتبارات مطرح کرد.

وی با اشاره به ارائه گزارش بروجردی در مورد حضور اعضای کمیسیون در آخرین روز رزمایش ارتش، گفت: رییس کمیسیون در همین زمینه از برگزارکنندگان رزمایش تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به بازدید کمیسیون از دستاوردهای نیروی زمینی سپاه از زحمات سردار خاکپور و نیروهای واحد رزمندگان و حافظان مرزهای غرب و شرق تقدیر و تشکر کرد.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بروجردی همچنین با اشاره به حوادث تلخ بحرین، ظلم به مردم بحرین و بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را به شدت محکوم کرد.

نقوی‌حسینی یادآور شد که این کمیسیون در جلسه امروز نیز بازداشت شیخ علی سلمان و برخورد خشونت‌بار با مطالبات مردم را محکوم کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از پلیس آگاهی و آشنایی با آخرین تحولات و توانمندی‌ها در زمینه کشف جرایم توسط پلیس آگاهی از زحمات این مجموعه نیز قدردانی کرد.

نظر شما