شناسهٔ خبر: 79561 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیاز آذری در نطق میان‌ دستور:

رکود و فساد از دغدغه‌های اصلی خانواده‌هاست نه بازیگری در عرصه سیاست

نیازاذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: رکود، بیکاری جوانان و فساد از دغدغه‌های اصلی خانواده‌هاست نه بازیگری در عرصه سیاست و از دولت انتظار می‌رود در رفع نگرانی خانواده‌ها در عمل تدبیر کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن  علنی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با وحدت و یکپارچگی و درک صحیح از مبانی اصولی نظام برای خشکاندن ریشه فتنه، انزجار و نفرت خود را از سران خارجی و داخلی فتنه اعلام و در جهت پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جایگاه رفیع ولایت فقیه در ۹ دی یک روز ماندگار به ثبت رساندند.

وی افزود: امروز سنگر مجلس باید به تأسی از راه شهید مدرس، دژ مستحکم دفاع از آرمان‌های دفاع و رهبری و جایگاه رفیع ولایت مطلقه فقیه باشد، اما اکنون تحولات بین‌المللی و شرایط داخلی فرهنگ و اقتصاد را در اولویت خدمتگزاری قرار داده است و مسئولان نظام و نخبگان حوزه و دانشگاه هستند که با بصیرت و مجاهدت علمی و عزم ملی و مدیریت جهادی از سران مقاوم جنگ نرم باشند.

نماینده بابل خاطرنشان کرد: تحولات و شرایط حساس بین‌المللی و منطقه‌ای ضرورت هوشیاری و انسجام آحاد ملت و همه خادمان نظام را دوچندان کرده و مجلس شورای اسلامی به عنوان مظهر تبلور اراده ملت باید در استیفای حقوق آنها کوشا باشد.

نیاز آذری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب تصریح کرد: ملت ایران شاهد ظالمانه بودن سیاست‌ها و اقدامات ابرقدرت‌ها است و ضمن پشتیبانی از تیم مذاکره‌کننده حق واقعی ایران اسلامی در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را از آن خود می‌داند.

وی ادامه داد: در فصل رسیدگی به بودجه ۹۴ توجه به الزامات برنامه‌محوری و نگاه راهبردی به توسعه متوازن می‌تواند کشور را در مسیر عقلانیت و اعتدال و جدا از رویکردهای شعاری و سیاسی رهنمون کند.

نماینده بابل همچنین بیان داشت: اگر دولت بخواهد تغییری در وضعیت کشور ایجاد کند، باید مسائل اساسی کشور را مورد بررسی قرار دهد و اولویت‌ها را با نظرخواهی از نخبگان شناسایی و انتخاب کند.

نیاز آذری با اشاره به نزدیک بودن بررسی برنامه ششم توسعه بیان کرد: ضرورت دارد در بررسی برنامه ششم توسعه مسائلی نظیر شفافیت قوانین و بخشنامه‌ها تقریر هزینه‌های مبادله، پاکدامنی و مبارزه با فساد بازآرایی ساختارهای نهادی به نفع تولید به عنوان محورهای اساسی برنامه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همچنین لازم است بین سیاست‌های پولی، مالی ارزی صنعتی و کشاورزی واردات و صادرات هماهنگی وجود داشته باشد و چاره این کار احیای واقعی شورای اقتصاد است.

نماینده بابل در ادامه گفت: رکود، بیکاری جوانان، گرانی، معضلات اداری، ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، فساد از دغدغه‌های اصلی خانواده‌هاست نه بازیگری در عرصه سیاست، بنابراین از دولت انتظار می‌رود در رفع نگرانی خانواده‌ها در عمل تدبیر کند.

نیاز آذری در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

نظر شما